Prost: Šéfovat týmu F1 byla obrovská chyba
V čele továrního Renaultu ho nečekejme.
Součástí drbů a spekulací kolem obnovení továrního týmu Renaultu je i Alain Prost, který by se prý mohl stát členem jeho vedení. Prost je ve Francii i po mnoha letech mimořádně známá a populární osobnost a také je spoluzakladatelem týmu e.dams Renault, vítěze šampionátu týmů první sezóny Formule E. On však říká, že založit a vést tým F1 byla největší chyba jeho života.
Prost totiž v roce 1997 koupil francouzský tým Ligier a přejmenoval ho na Prost Grand Prix. Týmu se krátce po převzetí dařilo a poháněn motorem Mugen-Honda a s Olivierem Panisem za volantem získal v šesti závodech dvě pódiová umístění. S další sezónou a novým vozem poháněným motorem Peugeot však začala rychlá cesta na dno. V roce 1999 ještě Jarno Trulli získal jedno pódium z chaotické Velké ceny Evropy, ale už v roce 2000 zůstal Prost bez bodu. V roce 2001 mu sponzor Acer zaplatil motory Ferrari, ale sezóna se 4 body Jeana Alesiho a třemi účastmi Tomáše Engeho byla labutí písní krachujícího týmu.
"Během prvních tří měsíců jsme měli pár dobrých výsledků a téměř jsme vyhráli závod," vzpomíná Prost na Panisovou jízdu ve Velké ceně Kanady 1997. Naneštěstí skončila havárií, při které si Panis zlomil nohy.
"Ale rodině a přátelům jsem řekl, že jsem mrtvý muž. Věděl jsem to už od začátku. Znám Formuli 1 až příliš dobře a stejně tak krajinu. Pokud jsem v životě udělal jednu chybu, tak to bylo tohle. Bylo by lepší, kdyby se to nestalo. Neměl jsem se toho chytat na poslední chvíli.
Už dva dny před podepsáním kontraktu se mi to nelíbilo. Původně jsme měli společný plán s Peugeotem, podle kterého jsme měli 5 let dostávat motory zdarma a slíbili i mohutný vývoj. Pak se dva dny před podpisem vrátili a už to byly pouze 3 roky a chtěli, abychom za motory platili… Když to pak skončilo, moc se mi ulevilo.“
Prost se přitom s myšlenkou založit nebo převzít francouzský tým pohrával už déle. S Ayrtonem Sennou pár dní před jeho smrtelnou nehodou žertoval, že si ho najme jako jezdce do svého týmu.
"Asi tak týden před jeho nehodou jsme spolu telefonovali a řekl jsem mu: "Víš, bylo by zábavné, kdybych jednoho dne měl tým a ty bys byl mým jezdcem.“ Smáli jsme se tomu. Už tehdy, na začátku sezóny 1994, jsme hovořili o možnosti koupit Ligier. Mohlo to být fantastické, byl bych na to hrdý."
Prost tedy nadále zůstává ve vedení e.dams Renault, kde jezdí jeho 33letý syn Nicolas, vítěz 2015 Miami ePrix.