Vettel má podporu Häkkinena, Coultharda i Webbera
Nikdo z nich by nechtěl být na jeho místě.
Sebastian Vettel si po odstoupení z Velké ceny Belgie v předposledním kole závodu nebral servítky a tvrdě zkritizoval Pirelli a jejich výrobek. Pravá zadní pneumatika bez varování explodovala a Němec myslel hlavně na to, co by se stalo, kdyby k tomuto selhání přišlo o pár vteřin dříve, v Eau Rouge. Mika Häkkinen se tomu vůbec nediví.
"Dokážu pochopit, proč jezdec zareaguje na nehodu tak prudce, obzvláště v Spa-Francorchamps. Jezdí se tam velmi rychle a defekt je vždy velmi nebezpečný," napsal Häkkinen ve svém blogu pro Hermes. "Dosud si pamatuji na svou nehodu při testování pro McLaren v roce 1997. Na rovince Kemmel selhalo zavěšení v rychlosti 330 km/h. Na to jen tak nezapomenete."
Dokonce i Mark Webber, se kterým Vettel neměl vždy nejlepší vztah, se postavil na jeho stranu.
"Seb má stoprocentní pravdu," řekl Webber v rozhovoru s auto, motor und sport. "Pneumatika může zpomalit, to by bylo v pořádku, ale jako jezdec potřebujete vědět, že vydrží. Jak jezdci děláme chyby a musíme s tím umět žít, ale pokud se z nějakého důvodu ocitneme v roli cestujícího, přijdeme o kontrolu nad vozem, tak to už končí veškerá sranda."
Do třetice tu máme vyjádření dalšího bývalého jezdce Red Bullu, Davida Coultharda, v současnosti pracujícího pro BBC.
"Vůbec není chybou, že to řekl. Pilot s jeho postavením a zkušenostmi by si své pocity neměl nechávat pro sebe. Měli bychom tleskat každému, kdo je pod drobnohledem veřejnosti a zaujme stanovisko na základě pocitu a emoce, pokud má v záloze fakta. Vettelova slova odrážejí napjatý vztah mezi jezdci a Pirelli."
Na ohrožení bezpečnosti jezdců zareagovala i GPDA a Pirelli nabídla pomoc při hledání krátkodobého i dlouhodobého řešení.