Úspěšné zakončení víkendu pro Vanthoora a Frijnse
Salaquarda dojel těsně za bodovanými pozicemi.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde).
Pod sluncem zalitou oblohou proběhl start bez větších strkanic a povětšinou v prostoru vymezené dráhy. Přitom v souboji rivalů celkové klasifikace se druhý Frijns (č. 1, WRT, Audi) snažil již na rovince tlačit k pravému okraji Buhka (č. 84, HTP, Bentley). Němec mírným vybočením doleva naznačil nelibost s počínáním holandského jezdce. Při manévru by v jednom okamžiku mezi audi a bentley neodkázal propadnout ani list papíru, nicméně vše se obešlo bez kontaktu a Buhk si již od první zatáčky hlídal vedení.
Jestliže na čele proběhl souboj v rukavičkách, v hloubi pole se střetli v nájezdu na cílovou rovinku jediný zástupce Silver Cupu Van Splunteren (č. 83, HTP, Bentley) s Buenovým bmw (č. 77, Team Brazil). Holanďan dokázal ještě projet cílem prvního kola na osmé příčce, ale s poškozeným zavěšením levého předního kola odstoupil ještě v prvním sektoru druhého kola. Brazilec zprvu zajel pouze na výměnu pravé zadní pneumatiky, ale pouze odstartoval sérii zastávek v boxech.
Zdárněji dopadla o kolo později Siefredova (č. 333, Rinaldi, Ferrari) snaha při dobývání třetí příčky Mayr-Melnhofa (č. 6, Phoenix, Audi). Pokus v závěrečné pasáži okruhu vyústil pouze ve chvilkovou souběžnou jízdu, následné krátké využití menšího odporu vzduchu za audi přineslo kýžený výsledek.
Po chvíli do hry zasáhl nečekaný prvek v podobě poničené mřížky odvodňovacího kanálku v druhé zatáčce. V úvodním kole na ní najel Abreu (č. 0, Team Brazil, BMW) a Vasilyev (č. 71, PAM, GT Russian, Mercedes), létající trosky létaly okolo Nashova audi (č. 4, WRT).
Aby jej komisaři mohli opravit, objevil se na dráze bezpečnostní vůz, ale mezitím uběhlo již více jak sedmnáct minut z probíhajícího závodu. Oprava byla provedena v okamžiku blížících se povinných výměn. Situace využil kromě vedoucího Buhka (č. 84, HTP, Bentley) a Karacheva (č. 70, PAM, GT Russian, Mercedes) zbytek pole. Nash se v boxové uličce objevil dokonce o kolo dříve, ale takřka minutu před oknem pro vyhrazené střídání.
V boxech nastal koncert mechaniků, kdy obzvláště u belgického WRT byly zaměstnáni všemi čtyřmi vozy. Na divokém reji v boxech prodělal český tým s nakřivo zastaveným vozem (propad z 6. na 12. místo), o pracně vybojovanou třetí příčku v úvodu přišel tým Rinaldi (č. 333, nově Siedler, Ferrari) na úkor stáje Phoenix (č. 6, Winkelhock, Audi).
Tým HTP se ocitl v nezáviděníhodné situaci, kterou ještě umocnilo trápící se bmw brazilské stáje. Bueno se při třetí ze čtyř návštěv boxů dostal právě před bentley (č. 84) německého týmu, které později spěchalo pro odpočatého Abrila a nové pneumatiky. Francouz navíc zaváhal při odjezdu, takže se na dráhu vrátil až na čtvrtém místě.
Na zastávkách prodělal také tým Reiter, když se Catsburg vrátil až osmý (č. 88, před výměnami 5., Lamborghini). Na dráze pak zaujal nejprve překonáním Miese (č. 2, WRT, Audi) a po chvíli i krátce Brita Filha (č. 77, Team Brazil, BMW). Jenže brazilský pilot se nehodlal smířit se ztrátou šestého místa a zbrkle poslal holandského jezdce do hodin. Holanďan přišel o tři příčky, Brito Filho byl později potrestán průjezdem boxy (propad z 6. na 10. místo).
Posléze byl pouze Catsburg (č. 88, Reiter, Lamborghini) úspěšný při postupu vpřed, kdy se znovu dokázal vydrápat na šesté místo. Řada ostatních jezdců, mj. čtvrtý Abril (č. 84, HTP, Bentley) anebo devátý Asmer (č. 71, PAM, GT Russian, Mercedes), neuspěli při snaze překonat Siedlera (č. 333, Rinaldi, Ferrari), respektive Dolbyho (č. 173, Always Evolving, Nissan).
Výsledky závodu po ujetí 32 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
R.Frijns/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar8u
|
1:00:24.028
|
2.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 8.618
|
3.
|
PRO
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 15.399
|
4.
|
PRO
|
M.Buhk/V.Abril | HTP |
Bcon
|
+ 16.204
|
5.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 22.783
|
6.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/N.Catsburg | Reiter |
LgEX
|
+ 28.516
|
7.
|
PRO
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 30.676
|
8.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | AE Motorsp. |
Ngtr
|
+ 48.682
|
9.
|
PAM
|
A.Vasilyev/M.Asmer | GT Russian |
Msls
|
+ 49.557
|
10.
|
PAM
|
A.Karachev/C.Bouchut | GT Russian |
Msls
|
+ 50.435
|
11.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Bonanomi | ISR |
Ar8u
|
+ 53.315
|
12.
|
PRO
|
J.Nash/F.Stippler | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 1:10.389
|
13.
|
PRO
|
A.Abreu/V.Brito Filho | Team Brazil |
Bz4
|
+ 7 kol
|
14.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
Bz4
|
+ 27 kol
|
15.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Szymkowiak | HTP |
Bcon
|
+ 31 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)
Za měsíc (2. – 4. října) čeká na účastníky šampionátu premiéra na okruhu v italském Misanu.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.