Třetí Čech usedne do formule jedna 25. listopadu
Patrik Semlbauer jde ve stopách Engeho a Janiše.
"Vše se zrodilo asi před čtrnácti dny, kdy jsem jednal s Patrikem a jeho otcem v Maďarsku o tom, jestli by byla šance, aby přestoupil do vyšší třídy a například v průběhu roku dostal šanci testovat ve formuli jedna," řekl na tiskové konferenci v Praze Thomas Frank, který za Semlbauerovým testováním v F1 stojí.
Maďarský manažer totiž zastupuje Zsolta Baumgartnera, jenž v letošní sezoně hájil barvy Minardi v šampionátu, a také Rakušana Patricka Friesachera, který měl na konec listopadu dojednán v Misanu test rovněž. "Poté jsem zavolal Paulu Stoddartovi a nabídl mu, že bych měl dva jezdce, které bych mu rád představil," popsal Frank další kontakt se šéfem týmu.
Semlbauer i Friesacher tak dostanou šanci testovat 25. listopadu. Vedle této dvojice se v závěru měsíce v kokpitu vozu letos nejslabší stáje F1 představí například i Polák Robert Kubica, Tiago Moneteiro z Portugalska či Pastor Maldonado z Venezuely.
Berounský jezdec sice za test prý osobně nic nezaplatí, ale manažera Michala Heinfartha, jenž má v celém projektu na starosti finance, přijde listopadová zkouška podle informací ČTK na několik set tisíc dolarů. "V českém motorsportu se pohybuji již devět let a sledoval jsem kariéru všech českých závodníků na okruzích i ve vrších. Patrika jsem si vybral, protože si myslím, že má šanci, aby ve formuli jedna uspěl," tvrdil Heinfarth.
I on si je však vědom, že prosazení se ve F1 není jen záležitostí závodních schopností, ale i finančního zázemí. "Aspektů je mnoho. Pokud se nám podaří vše splnit, možná budeme mít jezdce ve formuli jedna," řekl český manažer.
Frank však vzápětí podotkl, že vše není jen otázkou peněz. "Například Friesacher jezdí již několik let dobře ve formuli 3000, a šanci dostane až nyní. Ve stejnou chvíli jako Patrik Semlbauer," podotkl Frank, jenž by podle svých slov rád vytvořil maďarsko-rakousko-český tým u Minardi. V této vizi by byl Semlbauer testovacím jezdcem, Baumgartner a Friesacher by poté závodili v MS.
Sám Semlbauer bere listopadové testování jako splnění životního snu. "Věřil jsem tomu, ale jen do dvanácti let," řekl Semlbauer, kterého čeká o týden dříve seznamovací test s okruhem ve voze formule 3000. Všemu uvěřil, až když dostal oficiální potvrzení od Stoddarta. "Je však pravda, že nikoho ještě nenechali jezdit ve formuli zadarmo. Každý za to musel platit," potvrdil český jezdec ekonomické pozadí spolupráce. V Itálii by podle dohody měl odjet asi 300 km.
Moc velkou šanci na trvalé prosazení se ve formuli jedna si ale nedává. "Budu se soustředit na to, abych se stále zlepšoval a byl stále rychlejší. Chtěl bych se naučit mluvit s týmem, abych jim byl schopen říci, aby auto nastavili jinak. Nejdůležitější je nerozbít to a poté jen šlapat na plyn," plánoval Semlbauer.
Ideální by podle něj bylo, kdyby se pro příští sezonu stal testovacím jezdcem týmu a jinak startoval v seriálu, který se v letošní sezoně konal pod hlavičkou formule 3000. "I kdybychom se ale nedostali dále a výše, tak určitě i tohle bude věc, na kterou budu vzpomínat," řekl.