Mark: Toto Wolff je jen paranoidní
Bojí se, že Mercedes přestane vyhrávat.
Předevčírem se do médií dostalo vyjádření šéfa týmu Mercedes, podle kterého by si F1 měla uvědomit, jaké má tuto sezónu vzrušující závody a celý koncept nové generace vozů pro rok 2017 hodit do koše. Uvědomoval si přitom, že soupeři a jejich fanoušci to mohou vnímat jako snahu zachránit stávající pravidla a nadále vyhrávat kvalifikace, závody i mistrovské tituly. A nemýlil se.
"Měli jsme štěstí, že jsme mohli sledovat tak skvělé závody," vysvětluje Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport. "V každém se muselo několik jezdců probojovávat z hloubky pole dopředu, ale normálně by vzadu nebyli.
Kromě Tota a týmů, které ho musí následovat kvůli kontraktům na motory Mercedes, se všichni shodnou, že F1 potřebuje změnu. Dokonce i (prezident Ferrari) Sergio Marchionne souhlasí. Proti je pouze Wolff s jeho paranoidním strachem, že pokud změníme sebemenší detail na motorech nebo vozech, tak Mercedes přijde o své dominantní postavení. Toto Wolff dělá vše pro to, aby zabránil jakékoliv změně."
"Měli jsme štěstí, že jsme mohli sledovat tak skvělé závody," vysvětluje Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport. "V každém se muselo několik jezdců probojovávat z hloubky pole dopředu, ale normálně by vzadu nebyli.
Kromě Tota a týmů, které ho musí následovat kvůli kontraktům na motory Mercedes, se všichni shodnou, že F1 potřebuje změnu. Dokonce i (prezident Ferrari) Sergio Marchionne souhlasí. Proti je pouze Wolff s jeho paranoidním strachem, že pokud změníme sebemenší detail na motorech nebo vozech, tak Mercedes přijde o své dominantní postavení. Toto Wolff dělá vše pro to, aby zabránil jakékoliv změně."
Definitivní podoba pravidel pro příští rok má být dohodnuta a známá nejpozději v poslední dubnový den a Marko věří, že změny se přijmou i přes nevoli Mercedesu.
"My jsme si už jistí, že v roce 2017 budeme mít nová pravidla a takzvaný "balíček McLarenu"."
O "balíčku McLarenu" se mluví proto, že právě jeho technické oddělení navrhlo konkrétní kompromis poté, co původní návrh na vozy s extrémně vysokým přítlakem zamítlo Pirelli.
"My jsme si už jistí, že v roce 2017 budeme mít nová pravidla a takzvaný "balíček McLarenu"."
O "balíčku McLarenu" se mluví proto, že právě jeho technické oddělení navrhlo konkrétní kompromis poté, co původní návrh na vozy s extrémně vysokým přítlakem zamítlo Pirelli.