Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

RB18 musí zhubnout, přiznává Marko

RB18 musí zhubnout, přiznává Marko

V boji o titul vidí pouze Verstappena a Leclerca.

Helmut Marko nikdy neměl problém zásobovat novináře materiálem na velmi vábivé titulky a za poslední dny se opět činil. V rozhovoru pro Formel1 například mluvil o obrovských problémech, které má vůz Red Bullu s nadváhou. A v padoku se skutečně nahlas mluví o tom, že Red Bull a Mercedes patří k nejtěžším vozům v poli.

S rozpočtovým stropem je obtížné zbavovat vůz hmotnosti. „Musíme být mnohem opatrnější a předem si dobře přepočítat, kde a kolik můžeme získat a pak udělat nejlepší kompromisy. Jsem si ale jistý, že vpředu nezůstane ani jeden vůz s nadváhou.

Také se šeptá, že na začátku sezony není nad minimální předepsanou hmotností pouze jeden tým. Alfa Romeo se specializovalo tímto směrem.

Podle našich informací, a podle toho, jak vehementně byli proti (většímu) zvýšení minimální hmotnosti, to můžeme předpokládat. Údajně mají i nejkratší rozvor, to jsem pouze slyšel. Ale přidejte k tomu motor Ferrari a máte vysvětlení jejich dobré konkurenceschopnosti.

Co se motorů týče, svět F1 již dlouho očekává velké oznámení ohledně motorů Porsche pro Red Bull. Samozřejmě, až od roku 2026, kdy bude restart technických pravidel.

Logika říká, že my jsme teď nejatraktivnější potenciální partner pro nového výrobce motorů. Svou roli v tom samozřejmě má i (velmi populární úřadující šampion) Max (Verstappen). Umím si představit Maxe ve voze Red Bullu nesoucím emblém Porsche? Pokud bych teď řekl ano, tak byste si všichni mysleli, že už je ruka v rukávě.

Red Bull RB18 má značnou nadváhu, potvrdil spekulace Helmut Marko. Foto: Red Bull

Otevřenou otázkou zůstává, kdo má jezdit vedle Verstappena. Red Bull loni přijal zkušeného Sergia Péreze jako dočasné řešení, ale osvědčil se lépe než kterýkoli nováček vyzkoušený za poslední roky. To včetně Pierra Gaslyho, který ale mezitím získal spoustu zkušeností a napravil si reputaci v menším týmu AlphaTauri.

Budeme muset porovnat jejich výkony. Kolem Checa se nemusí nic dít do poloviny letošního roku (pravděpodobně dohoda o nevyjednávání s jinými stranami, pozn. red.). S Gaslym máme smlouvu do konce roku 2023 a už teď je nám jasné, že pokud mu nedáme šanci posunout se výše, tak o něho přijdeme.

Gasly ale musí počítat s tím, že Red Bullu může být neoficiálním číslem 2 vedle Verstappena, jelikož úřadující šampion nedávno podepsal s Red Bullem extrémně dlouhou smlouvu, až do konce roku 2028. Číslem 2 je podle Marka evidentně i Carlos Sainz u Ferrari. Připomeňme, že i Sainz se do F1 dostal z líhně talentů Red Bullu.

Loni Sainz Leclerca porazil, ale teď je Leclerc opět ve formě,“ řekl Marko v jiném rozhovoru pro Servus TV. „To znamená, že Sainz nemůže očekávat žádnou podporu. Je to stejná situace jako u nás. Také je evidentní, který z jezdců má prioritu.

Zdroj: Formel1, Servus TV, úvodní foto: Red Bull