Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso porazí každého ve stejném voze

Alonso porazí každého ve stejném voze

Mistr světa z let 2005 a 2006 neztrácí sebedůvěru.

Mistru světa z let 2005 a 2006 minulý těžký rok vůbec neubral na sebevědomí. Nadále je neochvějně přesvědčený, že je nejlepším jezdcem v F1 a ve stejném voze by porazil každého soupeře.

"Vždycky jsem si jistý, že porazím kohokoli," cituje Alonsa Sky Sports. "Netvrdím, že mám nejlepší čistou rychlost v kvalifikaci, netvrdím ani, že jsem nejlepší na mokré trati, na suché trati, v kvalifikaci, v závodu. Ale pokud mě ve stejnou dobu na stejné trati postavíte proti komukoliv, tak jsem přesvědčený, že ho porazím. Možná nejsem nejlepší v každé sekci, ale nakonec každého porazím."

V rozhovoru pro španělské noviny AS se rozhovořil taky o rozhodnutí jít do Ferrari a lidech, kteří tvrdí, že týmům se bez něj daří lépe než s ním.

"Ano, mohl jsem jezdit za Red Bull, ale… když jsem měl tuto možnost, byl Red Bull prostě jen výrobcem energetického nápoje. Také zde byl Mercedes, ale tady je dobrým příkladem Michael (Schumacher), který se vrátil do F1 a podepsal s Mercedesem, protože to byl dobrý projekt, ale poslední tři roky v F1 byl mimo Q3.

Teď když podepíšu smlouvu s týmem, jako by všichni měli krystalové koule a také je tu ta věc, že ​​když opustím tým, tak se hned zlepší. Ale může mi někdo vysvětlit, proč když jsem v roce 2006 odešel z Renaultu, přestal vyhrávat závody? Když jsem odešel z McLarenu, s Lewisem
(Hamiltonem) vyhrál následující šampionát, ale to bylo všechno. Od té doby už nevyhráli. A když jsem odešel z Ferrari, nevyhráli šampionát. Ztratili loňskou sezonu a letos začínají od nuly. Takže tvrzení, že po mém odchodu se tým vždy záhadně zlepší, nemá žádný reálný základ."

Ve Ferrari sice nezískal titul, ale zato si vybudoval příslušný respekt. Po titulech z let 2005 a 2006 ho lidé ještě podceňovali.

"Ve skutečnosti mě po období ve Ferrari padok a celá Formule 1 více respektuje. Dvakrát jsem získal titul mistra světa, ale byl jsem téměř na začátku kariéry a mluvilo se hlavně o tom, že v prvním roce byl Renault mnohem spolehlivější než McLaren a ve druhém byly pneumatiky Michelin lepší než Bridgestone. Ještě i teď se diskutuje o důvodech vedoucích k těmto dvěma titulům, ale teď jsem v F1 už 16 let a už se o tom nemluví tak často. Lidé mě respektují díky mým závodům a výkonům, které podávám během každého víkendu. Někdy vyhráváte a někdy ne."