Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Racing Point zablokoval Alonsa

Racing Point zablokoval Alonsa

Renaultu má co oplácet

Snad si pamatujete, jak Renault od zimních testů protestoval proti letošnímu vozu týmu Racing Point a dovolával se přísného trestu a zákazu kopírovacích praktik do budoucnosti. Pravda, šéf týmu kopírujícího Mercedes měl největší mediální přestřelku s kolegou z McLarenu a nejdůrazněji se ohradilo Ferrari, ale Renault držel téma naživu během první vlny pandemie až do začátku sezony. Po druhém závodě podal oficiální protest v Rakousku, a pak také v Maďarsku a v Británii. Teď se mu to vrátilo i s úroky.

Za Renault bude příští rok opět závodit Fernando Alonso, jenž se potřebuje dostat zpět do formy po dvouleté přestávce. Tým mu již dal k dispozici 100 kilometrů v rámci filmovacího dne, jenže to je málo a s prezentačními pneumatikami Pirelli, odlišnými od závodních, je to téměř nic. Proto by Renault chtěl Alonsa nasadit do testu nováčků v Abú Zabí. Jenže nemůže. Aby dvojnásobný mistr světa zabral místo skutečnému nováčkovi, potřeboval by výjimku podepsanou všemi soupeři. A můžete třikrát hádat, kdo nepodepsal.

"Jsme rádi, že diskuse se nesla v duchu vzájemné pomoci," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renaultu, v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport. "Nakonec byl jeden tým proti. Racing Point. Kvůli tomu Alonsa nedostaneme na trať. I to patří k tomuto sportu."

Speciálně kvůli Alonsovi posílá Renault do Bahrajnu svůj dva roky starý vůz, aby si Španěl alespoň opět zvykl na rychlost F1, ačkoli letošní auta jsou o dost rychlejší než jejich dva roky staří předchůdci.

"Bohužel, ve formuli 1 se nesmí pořádně trénovat. Pouze v simulátoru," prohlásil nespokojený Alonso. "A příští rok připadá na jednoho jezdce pouze den a půl předsezonního testování, takže se těžko můžu pořádně připravit."

Zkrácení předsezonních testů je následkem koronakrize. Týmy ušetří peníze a mnohé ani delší testování nebudou potřebovat, jelikož do sezony 2021 nastoupí pouze s vylepšenou verzí letošního vozu.

Alonsovi musí prozatím stačit dva roky starý vůz. Foto: Renault

Zdroj: Gazzetta dello Sport