Racing Point zablokoval Alonsa
Renaultu má co oplácet
Snad si pamatujete, jak Renault od zimních testů protestoval proti letošnímu vozu týmu Racing Point a dovolával se přísného trestu a zákazu kopírovacích praktik do budoucnosti. Pravda, šéf týmu kopírujícího Mercedes měl největší mediální přestřelku s kolegou z McLarenu a nejdůrazněji se ohradilo Ferrari, ale Renault držel téma naživu během první vlny pandemie až do začátku sezony. Po druhém závodě podal oficiální protest v Rakousku, a pak také v Maďarsku a v Británii. Teď se mu to vrátilo i s úroky.
Za Renault bude příští rok opět závodit Fernando Alonso, jenž se potřebuje dostat zpět do formy po dvouleté přestávce. Tým mu již dal k dispozici 100 kilometrů v rámci filmovacího dne, jenže to je málo a s prezentačními pneumatikami Pirelli, odlišnými od závodních, je to téměř nic. Proto by Renault chtěl Alonsa nasadit do testu nováčků v Abú Zabí. Jenže nemůže. Aby dvojnásobný mistr světa zabral místo skutečnému nováčkovi, potřeboval by výjimku podepsanou všemi soupeři. A můžete třikrát hádat, kdo nepodepsal.
"Jsme rádi, že diskuse se nesla v duchu vzájemné pomoci," řekl Cyril Abiteboul, šéf Renaultu, v rozhovoru pro Gazzetta dello Sport. "Nakonec byl jeden tým proti. Racing Point. Kvůli tomu Alonsa nedostaneme na trať. I to patří k tomuto sportu."
Speciálně kvůli Alonsovi posílá Renault do Bahrajnu svůj dva roky starý vůz, aby si Španěl alespoň opět zvykl na rychlost F1, ačkoli letošní auta jsou o dost rychlejší než jejich dva roky staří předchůdci.
"Bohužel, ve formuli 1 se nesmí pořádně trénovat. Pouze v simulátoru," prohlásil nespokojený Alonso. "A příští rok připadá na jednoho jezdce pouze den a půl předsezonního testování, takže se těžko můžu pořádně připravit."
Zkrácení předsezonních testů je následkem koronakrize. Týmy ušetří peníze a mnohé ani delší testování nebudou potřebovat, jelikož do sezony 2021 nastoupí pouze s vylepšenou verzí letošního vozu.
Alonsovi musí prozatím stačit dva roky starý vůz. Foto: Renault
Zdroj: Gazzetta dello Sport