Arrivabene se zlobí, Kvjat zavolán na kobereček
Ruský závodník se telefonicky omluvil.
Udělat po startu chybu a zezadu nabourat do jednoho z mnoha soupeřů, to se stává často, ale aby někdo naboural dvakrát do stejného vozu, to už se jen tak nevidí. A proti Daniilu Kvjatovi je i několik dalších okolnosti. Před Kvjatem jely vedle sebe 3 vozy, takže už v žádném případě nemohl mít místo na předjetí, následky jeho kolize pokazily závod i týmovému kolegovi a do postartovní kolize byl zapleten i před dvěma týdny v Číně. 22letý závodník se už omluvil, ale ještě ho čeká minimálně jeden nepříliš příjemný rozhovor s Helmutem Markem, poradcem Red Bullu pro motorsport a zároveň šéfem juniorského programu.
"Řekněme to takto: Kvjat byl přemotivovaný a příliš pozdní zabrzdění a nabourávání do jiného vozu před domácím publikem by bylo ještě akceptovatelné, ale hned potom narazil znovu," řekl Marko. "Je to smutné, protože nepokazil pouze Vettelův závod, ale i Ricciardův závod a svůj vlastní. Musel absolvovat extra zastávku a nakonec z toho byla totální katastrofa pro celý Red Bull. Necháme to trochu vychladnout, ale během týdne si o tom promluvíme."
Vettelův šéf se po závodě v Číně Kvjata zastal s tím, že postartovní kolize se jednoduše stávají a budou se stávat i nadále, ale po včerejším závodě to byl jiný příběh. Maurizia Arrivabeneho rozzlobilo, že Kvjat kolizi částečně omlouval nečekaným Vettelovým zpomalením.
"Samozřejmě, že zpomalil. A co měl přeletět?" ptá se Arrivabene. "Nelze se chytat dat z telemetrie, musíme vidět na celou situaci. A když se podíváte na záběry, tak je vše zřejmé. Sebastian mi řekl, že první náraz byl lehčí, ale ten druhý byl velmi tvrdý. Když do vás někdo narazí, tak samozřejmě zpomalíte, ale to přece není důvod, aby do něj narazil i podruhé. Toto se dá pochopit bez telemetrie.
Jednou jsem vám slíbil (médiím), že budu vždy přímý a upřímný, takže po Číně jsem se na Kvjata nestěžoval, protože jeho prací je závodit. Teď ale vůbec nechápu, co se tam stalo."
"Řekněme to takto: Kvjat byl přemotivovaný a příliš pozdní zabrzdění a nabourávání do jiného vozu před domácím publikem by bylo ještě akceptovatelné, ale hned potom narazil znovu," řekl Marko. "Je to smutné, protože nepokazil pouze Vettelův závod, ale i Ricciardův závod a svůj vlastní. Musel absolvovat extra zastávku a nakonec z toho byla totální katastrofa pro celý Red Bull. Necháme to trochu vychladnout, ale během týdne si o tom promluvíme."
Vettelův šéf se po závodě v Číně Kvjata zastal s tím, že postartovní kolize se jednoduše stávají a budou se stávat i nadále, ale po včerejším závodě to byl jiný příběh. Maurizia Arrivabeneho rozzlobilo, že Kvjat kolizi částečně omlouval nečekaným Vettelovým zpomalením.
"Samozřejmě, že zpomalil. A co měl přeletět?" ptá se Arrivabene. "Nelze se chytat dat z telemetrie, musíme vidět na celou situaci. A když se podíváte na záběry, tak je vše zřejmé. Sebastian mi řekl, že první náraz byl lehčí, ale ten druhý byl velmi tvrdý. Když do vás někdo narazí, tak samozřejmě zpomalíte, ale to přece není důvod, aby do něj narazil i podruhé. Toto se dá pochopit bez telemetrie.
Jednou jsem vám slíbil (médiím), že budu vždy přímý a upřímný, takže po Číně jsem se na Kvjata nestěžoval, protože jeho prací je závodit. Teď ale vůbec nechápu, co se tam stalo."
Kvjat se Vettelovi po závodě telefonicky omluvil a záležitost hodlá co nejdříve uzavřít.
"Co jsem chtěl říct, to jsem už každému řekl. Zatelefonoval jsem lidem, se kterými jsem si potřeboval promluvit a všechno jsme prodiskutovali," prozrazuje Kvjat. "Vím, že lidé o tom teď budou mluvit, ale ať! Vím, že jsem udělal chybu a poučím se z ní. Kvůli mé chybě můj tým nebodoval. Ale myslím, že je čas nechat to za sebou a celé to uzavřít. Už jsme o tom mluvili a dělat chyby je lidské."