Tajemstvím Renaultu jsou starty a volba pneumatik
Co dělá Renault jinak než ostatní?
Ještě před sezónou se šéfinženýr Renaultu Pat Symonds vyjádřil v tom smyslu, že stáj dokázala zdokonalit novou startovací proceduru, která musí být v souladu s pravidly od letošního roku manuální. Za základ přitom posloužila počítačem řízená ´launch control´, kterou Renault s úspěchem používal v loňské sezóně.
Jak Trulli, tak i jeho týmový kolega Fernando Alonso, na startu v Melbourne doslova vystřelili.
Převaha Renaultu na startu vzbudila vlnu zájmu, zda-li snad Renault nějakým způsobem neobchází zákaz elektronických pomůcek. Nově nesmí elektronika zabraňovat protočení kol, dokud monoposty nedosáhnou rychlosti sto kilometrů za hodinu.
Jarno uvedl pro Autosport: 'Povedl se nám extrémně dobrý start.'
'Je dobré, pokud se Vám podaří dobře odstartovat. Máme znalost na to, abychom v tom dokázali být nejlepší. Ne vždy se to však musí podařit.'
Další výhodou hrající ve prospěch Renaultu by mohl být způsob, jakým R24 opotřebovává pneumatiky Michelin.
V Austrálii se spekulovalo o tom, že Renault byl jediným týmem používajícím pneumatiky Michelin, který používal měkkou specifikaci.
Jarno Trulli k tomu uvedl: 'Naše volba byla jiná, než u ostatních. Více k tomu však nemohu říci.'