Bottas Verstappena musel předjet
Dvakrát se dostal do složité situace.
Valtteri Bottas uznává, že Max Verstappen má důvod cítit se poškozený jeho předjížděcími manévry, ale byly nevyhnutelné, protože bojoval o vlastní kvalifikační výsledek. Mladý vítěz letošní Velké ceny Španělska včera po kvalifikaci zuřil, protože Bottas na dlouhé rovince využil maximální rychlost Williamsu a aerodynamický vak, přiblížil se těsně za něj a během tvrdého brzdění před první zatáčkou začal předjížděcí manévr. Na začátku měřeného kola. Dvakrát. Verstappen v obou případech tahal za kratší konec a přišel o cenné desetiny vteřiny, což ho pravděpodobně stálo lepší než deváté místo na startu. Navíc, nepomohl si ani Bottas, odstartuje z osmého místa.
"V takové situaci buď vzdáte své kolo, nebo se pokusíte předjet, dostat se zpět do ideální stopy a díky vysoké maximální rychlosti mít i dobrý čas. Víckrát jsem takto bojoval o pozice na trati, ale nefungovalo to," přiznává Bottas.
"Domníval jsem se, a tým také, že Verstappen odkrouží dvě zahřívací kola, jak to dělal celý víkend. Bylo mi to potvrzeno na výjezdu ze 16. zatáčky, viděl jsem jeho blikající ERS, takže ještě nebyl v plném (motorovém) režimu. Snažil jsem se nastavit odstup, při kterém bych se dostal do aerodynamického vaku a měl dobrý začátek kola, ale v 19. zatáčce na to dupl. V devatenácté nebo dvacáté zatáčce jsem si už uvědomoval, že asi jede do rychlého kola, ale v tom místě se už nemůžete stáhnout, protože byste přišli o rychlost na rovince. Takže jsem usoudil, že jedinou možností je předjet ho. Zničilo to jeho i mé kolo. Zašpinil jsem si pneumatiky (jízdou mimo ideální stopu) a ani se to nedá nazvat kvalifikačním kolem, naštěstí jsem přesto byl na osmém místě.
Poté, můj druhý pokus přerušila červená vlajka. Pak jsem se vrátil na trať, ale nemyslím si, že to kolo mohlo být mega. Pneumatiky nebyly zcela zahřáté a jel jsem v balíku vozů. Všichni se snažili získat lepší pozici a neměli jsme moc času, takže jsem neměl prostor nechat Verstappenovi větší náskok. Opět, mou jedinou šancí bylo pokusit se zabojovat o pozici, pokusit se předjet, ale opět to nevyšlo. A opět mi to zničilo kolo. Měl jsem smůlu, že jsem byl postaven před složitá rozhodnutí. Nebyl to dobrý den."
Plánuje si o tom s Verstappenem promluvit?
"Nemám to v plánu. On tím něco ztratil, ale musí chápat, že i já jsem bojoval o pozici a kvalifikační výsledek. Takové věci se stávají."
"V takové situaci buď vzdáte své kolo, nebo se pokusíte předjet, dostat se zpět do ideální stopy a díky vysoké maximální rychlosti mít i dobrý čas. Víckrát jsem takto bojoval o pozice na trati, ale nefungovalo to," přiznává Bottas.
"Domníval jsem se, a tým také, že Verstappen odkrouží dvě zahřívací kola, jak to dělal celý víkend. Bylo mi to potvrzeno na výjezdu ze 16. zatáčky, viděl jsem jeho blikající ERS, takže ještě nebyl v plném (motorovém) režimu. Snažil jsem se nastavit odstup, při kterém bych se dostal do aerodynamického vaku a měl dobrý začátek kola, ale v 19. zatáčce na to dupl. V devatenácté nebo dvacáté zatáčce jsem si už uvědomoval, že asi jede do rychlého kola, ale v tom místě se už nemůžete stáhnout, protože byste přišli o rychlost na rovince. Takže jsem usoudil, že jedinou možností je předjet ho. Zničilo to jeho i mé kolo. Zašpinil jsem si pneumatiky (jízdou mimo ideální stopu) a ani se to nedá nazvat kvalifikačním kolem, naštěstí jsem přesto byl na osmém místě.
Poté, můj druhý pokus přerušila červená vlajka. Pak jsem se vrátil na trať, ale nemyslím si, že to kolo mohlo být mega. Pneumatiky nebyly zcela zahřáté a jel jsem v balíku vozů. Všichni se snažili získat lepší pozici a neměli jsme moc času, takže jsem neměl prostor nechat Verstappenovi větší náskok. Opět, mou jedinou šancí bylo pokusit se zabojovat o pozici, pokusit se předjet, ale opět to nevyšlo. A opět mi to zničilo kolo. Měl jsem smůlu, že jsem byl postaven před složitá rozhodnutí. Nebyl to dobrý den."
Plánuje si o tom s Verstappenem promluvit?
"Nemám to v plánu. On tím něco ztratil, ale musí chápat, že i já jsem bojoval o pozici a kvalifikační výsledek. Takové věci se stávají."
Felipe Massa ve všech třech trénincích bojoval s pneumatikami a nakonec odstartuje o dvě místa výš než Bottas.
"S výsledkem kvalifikace můžu být spokojený. Bylo to o dost lepší, než jsem očekával, protože jsem se s vozem po celý víkend dost trápil. V kvalifikaci jsem zlepšil způsob jízdy a také vůz byl lepší. Na konci Q3 jsme měli trochu štěstí, protože jsem stihl zajet dobré kolo ještě před červenou vlajkou. Stále nejsem stoprocentně spokojený s vyvážením a v poslední zatáčce jsem udělal malou chybu, takže jsem možná mohl být ještě o dvě desetiny rychlejší."
"S výsledkem kvalifikace můžu být spokojený. Bylo to o dost lepší, než jsem očekával, protože jsem se s vozem po celý víkend dost trápil. V kvalifikaci jsem zlepšil způsob jízdy a také vůz byl lepší. Na konci Q3 jsme měli trochu štěstí, protože jsem stihl zajet dobré kolo ještě před červenou vlajkou. Stále nejsem stoprocentně spokojený s vyvážením a v poslední zatáčce jsem udělal malou chybu, takže jsem možná mohl být ještě o dvě desetiny rychlejší."