Ani Tilke nečekal, že v Baku padne rychlostní rekord
Bottas koncem rovinky proletěl rychlostí 378 km/h.
Německý dvorní architekt F1, Hermann Tilke, musel přiznat, že ani on netušil, že na jím navrženém městském okruhu bude překonán neoficiální rychlostní rekord vozu F1 na závodním okruhu.
Oficiálně dosáhl v Baku nejvyšší rychlost Valtteri Bottas během kvalifikace, když mu bylo naměřeno 366.1 km/h, k čemuž mu pomohla i jízda v závěsu za zadním křídlem vozu Maxe Verstappena. Tato rychlost mu ale byla naměřena při protnutí startovní/cílové čáry a Bottas začal brzdit až mnohem později. Telemetrická data Williamsu prozrazují, že Bottas se před zatlačením na brzdový pedál hnal rychlostí 378 km/h.
To je více, než rychlosti naměřené na okruzích v Mexiku a Monze. Sergiu Pérezovi loni v Monze naměřili rychlost 354.6 km/h a Felipe Massovi v Mexiku 364.3 km/h. Monza je synonymem okruhu, kde vozy F1 jezdí s minimálním přítlakem, pravý opak Monte Carla. Vysoká maximální rychlost na rovince v Mexiku nebyla překvapením, protože vozům pomohla vysoká nadmořská výška, řidší vzduch, a tedy i menší aerodynamický odpor. Dosavadním držitelem neoficiálního rekordu byl Juan Pablo Montoya, kterému McLaren v Monze v roce 2005 naměřil 372.6 km/h.
"Náš počítačový program pro výpočet času na kolo a simulování rychlostí zastavil na 340 km/h, protože nikdy předem nevíte, co týmy udělají s křídly a nastavením. Některé týmy nám řekly, že by mohly dosáhnout kolem 345 až 350 km/h, ale nakonec to bylo mnohem víc. Myslím, že je to nový rekord celé F1,“ řekl Tilke.
Oficiálně dosáhl v Baku nejvyšší rychlost Valtteri Bottas během kvalifikace, když mu bylo naměřeno 366.1 km/h, k čemuž mu pomohla i jízda v závěsu za zadním křídlem vozu Maxe Verstappena. Tato rychlost mu ale byla naměřena při protnutí startovní/cílové čáry a Bottas začal brzdit až mnohem později. Telemetrická data Williamsu prozrazují, že Bottas se před zatlačením na brzdový pedál hnal rychlostí 378 km/h.
To je více, než rychlosti naměřené na okruzích v Mexiku a Monze. Sergiu Pérezovi loni v Monze naměřili rychlost 354.6 km/h a Felipe Massovi v Mexiku 364.3 km/h. Monza je synonymem okruhu, kde vozy F1 jezdí s minimálním přítlakem, pravý opak Monte Carla. Vysoká maximální rychlost na rovince v Mexiku nebyla překvapením, protože vozům pomohla vysoká nadmořská výška, řidší vzduch, a tedy i menší aerodynamický odpor. Dosavadním držitelem neoficiálního rekordu byl Juan Pablo Montoya, kterému McLaren v Monze v roce 2005 naměřil 372.6 km/h.
"Náš počítačový program pro výpočet času na kolo a simulování rychlostí zastavil na 340 km/h, protože nikdy předem nevíte, co týmy udělají s křídly a nastavením. Některé týmy nám řekly, že by mohly dosáhnout kolem 345 až 350 km/h, ale nakonec to bylo mnohem víc. Myslím, že je to nový rekord celé F1,“ řekl Tilke.