Velká cena Evropy pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Evropy – závod
osmý závod z jednadvaceti
Nico Rosberg vyhrál obnovenou Velkou cenu Evropy, v boxech zastavil pouze jednou, startoval na superměkkých pneumatikách
Vyšší teploty donutily změnit strategie některých týmů, z původně jedné plánované zastávky byly rázem dvě
Asfalt si téměř po celou dobu závodu udržel teplotu přesahující 50°C
Baku, 19. června 2016 – Úplně první Velkou cenu uskutečněnou v Ázerbájdžánu vyhrál pilot Mercedesu Nico Rosberg, který startoval z pole position a v boxech zastavil jen jednou. Přezul ze superměkké směsi na měkkou bez ztráty vedení.
Prvních šest jezdců startovalo na superměkké směsi, mezi osmým a jednadvacátým kolem přezouvali pouze jednou a to na měkkou směs. Kimi Räikkönen na měkké směsi dokázal odjet 43 kol. Výsledek se dostavil i přes vyšší míru opotřebení než se původně očekávalo.
Nejlepším z trojice jezdců startujících na měkké směsi byl Nico Hülkenberg z týmu Force India, který startoval z dvanácté pozice a do cíle dojel devátý. Nejlepší jezdcem se strategií dvou zastávek byl Daniel Ricciardo z Red Bullu, který využil všechny tři nominované směsi (superměkkou, měkkou a střední). Taktéž jeho týmový kolega Max Verstappen využil celé spektrum směsí, které byly v Baku k dispozici.
Jinou alternativní strategii zvolil Pascal Wehrlein, který svůj úvodní stint dlouhý devětadvacet kol odjel na měkké směsi, před odstoupením ještě přezul na střední směs. Kevin Magnussen na Renaultu odjel dlouhý závěrečný stint na měkké směsi, konkrétně šestačtyřicet kol. Rio Haryanto z Manoru zajel stint ještě o dvě kola delší.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Závod v Baku přinesl celou řadu překvapení: teploty trati kolem 50°C a nakonec žádné výjezdy safety caru. Jak se dalo očekávat, pro vítěze to byl závod s jednou zastávkou. Byli jsme svědky poměrně vysokého opotřebení a nízké degradace navzdory dlouhé délce kola a velmi vysokým rychlostem. Viděli jsme mnoho různých strategií včetně některých velmi dlouhých stintů i na superměkkých pneumatikách, což bylo klíčem k vítězství Nico Rosberga na této velkolepé trati.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Prvních šest jezdců startovalo na superměkké směsi, mezi osmým a jednadvacátým kolem přezouvali pouze jednou a to na měkkou směs. Kimi Räikkönen na měkké směsi dokázal odjet 43 kol. Výsledek se dostavil i přes vyšší míru opotřebení než se původně očekávalo.
Nejlepším z trojice jezdců startujících na měkké směsi byl Nico Hülkenberg z týmu Force India, který startoval z dvanácté pozice a do cíle dojel devátý. Nejlepší jezdcem se strategií dvou zastávek byl Daniel Ricciardo z Red Bullu, který využil všechny tři nominované směsi (superměkkou, měkkou a střední). Taktéž jeho týmový kolega Max Verstappen využil celé spektrum směsí, které byly v Baku k dispozici.
Jinou alternativní strategii zvolil Pascal Wehrlein, který svůj úvodní stint dlouhý devětadvacet kol odjel na měkké směsi, před odstoupením ještě přezul na střední směs. Kevin Magnussen na Renaultu odjel dlouhý závěrečný stint na měkké směsi, konkrétně šestačtyřicet kol. Rio Haryanto z Manoru zajel stint ještě o dvě kola delší.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Závod v Baku přinesl celou řadu překvapení: teploty trati kolem 50°C a nakonec žádné výjezdy safety caru. Jak se dalo očekávat, pro vítěze to byl závod s jednou zastávkou. Byli jsme svědky poměrně vysokého opotřebení a nízké degradace navzdory dlouhé délce kola a velmi vysokým rychlostem. Viděli jsme mnoho různých strategií včetně některých velmi dlouhých stintů i na superměkkých pneumatikách, což bylo klíčem k vítězství Nico Rosberga na této velkolepé trati.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Střední | Měkké | Superměkké | |
První | Verstappen 1:46.973 |
Rosberg 1:46.485 |
Gutierrez 1:47.563 |
Druhý | Ricciardo 1:47.736 |
Hamilton 1:46.822 |
Palmer 1:47.583 |
Třetí | Grosjean 1:47.943 |
Perez 1:46.990 |
Hulkenberg 1:48.012 |
Nejdelší stint závodu:
Střední | 31 kol | Verstappen |
Měkké | 48 kol | Haryanto |
Superměkké | 31 kol | Hulkenberg |