Allison: Nové vozy budou krásné
V Maranellu se už rodí nový čtyřkolový krasavec.
Formule 1 je každým měsícem blíž a blíž k rozloučení se současnou generací vozů, kterou po třech letech služby vymění širší vozy s širšími křídly a širšími pneumatikami. Podle technického ředitele Ferrari jsou pravidla pro sezónu 2017 nastavena tak, že nové stroje budou nejen rychlejší, ale i hezčí než současné.
"Týmy F1 se vždy totálně soustředí na funkčnost a na formu nehledí. Vůz prostě nakonec vypadá tak, jak vypadá," řekl James Allison. "Ale my všichni, nebo alespoň velká většina z nás, chceme mít krásné produkty, proto jsme chtěli pravidla, jejichž výsledkem budou krásné vozy. My se soustředíme pouze na funkčnost, ale pravidla nás vedou k navržení nádherných vozů.
Před pár lety jsme udělali jeden důležitý krok a zbavili jsme se ošklivých nosů a pravidla pro příští sezónu nás vědomě vedou k neuvěřitelně rychlým a zároveň nádherným vozům. Budou mít velmi přitažlivé proporce. Pro ty z nás, kteří mají to štěstí vidět proces jejich navrhování, jsou velmi pěkné. Už se těším na to, jak je budu sledovat na závodní dráze."
Na konferenci FIA v Turíně byl přítomen i Sergio Marchionne, který hovořil o kompromisu mezi svobodou vývoje pro velké týmy a omezováním nákladů ve prospěch menších týmů.
"Neochvějně věřím, že bychom měli mít více svobody experimentovat. Jean Todt (prezident FIA) a ostatní členové Komise F1 se pokoušejí najít rovnováhu mezi udržením přístupnosti sportu přes omezování nákladů na účast a potřeby inovovat," řekl Marchionne. "Podle mě jsme při tvorbě pravidel pro rok 2017 našli akceptovatelný kompromis, ale nesmíme zapomínat, že tlačení vozů až na limit a jejich testování v nejextrémnějších podmínkách je jedinou cestou jak zajistit maximální zisk na straně inovací. Toto je jediná cesta jak posouvat hranice, tlačit na dosud nepřekonatelné bariéry."
K tématu estetiky nových vozů třeba dodat, že bude do značné míry závislá i od odsouhlasení nebo neodsouhlasení nové ochrany hlavy jezdce, známé jako halo, která se většině fanoušků moc nelíbí.
"Týmy F1 se vždy totálně soustředí na funkčnost a na formu nehledí. Vůz prostě nakonec vypadá tak, jak vypadá," řekl James Allison. "Ale my všichni, nebo alespoň velká většina z nás, chceme mít krásné produkty, proto jsme chtěli pravidla, jejichž výsledkem budou krásné vozy. My se soustředíme pouze na funkčnost, ale pravidla nás vedou k navržení nádherných vozů.
Před pár lety jsme udělali jeden důležitý krok a zbavili jsme se ošklivých nosů a pravidla pro příští sezónu nás vědomě vedou k neuvěřitelně rychlým a zároveň nádherným vozům. Budou mít velmi přitažlivé proporce. Pro ty z nás, kteří mají to štěstí vidět proces jejich navrhování, jsou velmi pěkné. Už se těším na to, jak je budu sledovat na závodní dráze."
Na konferenci FIA v Turíně byl přítomen i Sergio Marchionne, který hovořil o kompromisu mezi svobodou vývoje pro velké týmy a omezováním nákladů ve prospěch menších týmů.
"Neochvějně věřím, že bychom měli mít více svobody experimentovat. Jean Todt (prezident FIA) a ostatní členové Komise F1 se pokoušejí najít rovnováhu mezi udržením přístupnosti sportu přes omezování nákladů na účast a potřeby inovovat," řekl Marchionne. "Podle mě jsme při tvorbě pravidel pro rok 2017 našli akceptovatelný kompromis, ale nesmíme zapomínat, že tlačení vozů až na limit a jejich testování v nejextrémnějších podmínkách je jedinou cestou jak zajistit maximální zisk na straně inovací. Toto je jediná cesta jak posouvat hranice, tlačit na dosud nepřekonatelné bariéry."
K tématu estetiky nových vozů třeba dodat, že bude do značné míry závislá i od odsouhlasení nebo neodsouhlasení nové ochrany hlavy jezdce, známé jako halo, která se většině fanoušků moc nelíbí.