James Allison odešel z Ferrari!
Jeho místo zaujal Mattia Binotto.
Po měsících spekulací a jejich popírání ze strany Ferrari se dozvídáme, že James Allison už není technickým ředitelem týmu z Maranella a z Itálie se stěhuje zpátky do rodné Velké Británie.
O Allisonově odchodu se mluvilo již od začátku sezóny. Jedním důvodem bylo, že nový vůz Ferrari nenaplnil očekávání a není schopný bojovat s novým strojem od Mercedesu, k čemuž se ještě přidaly vypadnutí ze závodů a penalizace kvůli poruchám. Dalším důvodem byla tragédie, která britského inženýra postihla v osobním životě. Jeho manželka zemřela krátce po Velké ceně Austrálie a Allison začal trávit méně času v Itálii a více v Anglii se svými dětmi.
Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari: "Tým by Jamesovi rád poděkoval za jeho oddanost a obětavost během času stráveného s námi a popřál mu hodně úspěchů a klidu v osobním životě.“
James Allison, bývalý technický ředitel Ferrari: "Během let strávených ve Ferrari na dvou odlišných pozicích pokrývajících dva odlišné úkoly jsem mohl poznat a ocenit tento tým a jeho lidi, ženy a muže, kteří jsou jeho součástí. Chci jim poděkovat za všechny naše společné profesionální i lidské zkušenosti. Všem přeji hodně štěstí a úspěchů."
Allisonova kariéra je svázána s úspěchy dvou týmů. Začínal v týmu z Enstone, když se ještě jmenoval Benetton a po krátkém pobytu u stáje Larrousse se v polovině 90. let do Enstone vrátil jako šéf aerodynamického oddělení. Od roku 2000 byl součástí týmu Ferrari a zažil tam zlatou éru Michaela Schumachera, ale po pěti letech se opět vrátil do továrny v Enstone, která už ale patřila továrnímu týmu automobilky Renault. Když se z Renaultu stal Lotus, Allison přijal místo technického ředitele. A když se pak Lotus začal řítit do finančních problémů, opět si ho k sobě zavolalo Ferrari a tehdejší šéf Stefano Domenicali mu svěřil post technického ředitele šasi. Po Domenicaliho odchodu Allison převzal odpovědnost za celý vůz Ferrari, šasi i pohonnou jednotku. Přirozeně se okamžitě vyrojily spekulace, že Allisona dříve nebo později opět uvidíme v Enstone, které opět patří Renaultu a loví nové, ale zkušené zaměstnance.
Allisonův post technického ředitele Scuderie Ferrari přebírá Mattia Binotto z oddělení pohonných jednotek a elektroniky. Binotto obléká červená trička již od roku 1995, kdy si ho Ferrari vybralo na místo motorového inženýra testovacího týmu. V letech 1997 až 2003 měl podobné místo u závodního týmu a následně se přesunul na post šéfinženýra. V roce 2009 si vzal na starost provozní záležitosti motoru a KERS-u a od roku 2014 byl provozním ředitelem pohonných jednotek.
Ke změně na nejdůležitějším technickém postu Maranella došlo v nejnáročnějším období. Tým připravuje od základů nový vůz ušitý na míru novým technickým pravidlům pro sezónu 2017, zároveň by ale potřeboval pokračovat ve vývoji současného vozu, protože druhé místo šampionátu drží s pouze jednobodovým náskokem před Red Bullem.
O Allisonově odchodu se mluvilo již od začátku sezóny. Jedním důvodem bylo, že nový vůz Ferrari nenaplnil očekávání a není schopný bojovat s novým strojem od Mercedesu, k čemuž se ještě přidaly vypadnutí ze závodů a penalizace kvůli poruchám. Dalším důvodem byla tragédie, která britského inženýra postihla v osobním životě. Jeho manželka zemřela krátce po Velké ceně Austrálie a Allison začal trávit méně času v Itálii a více v Anglii se svými dětmi.
Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari: "Tým by Jamesovi rád poděkoval za jeho oddanost a obětavost během času stráveného s námi a popřál mu hodně úspěchů a klidu v osobním životě.“
James Allison, bývalý technický ředitel Ferrari: "Během let strávených ve Ferrari na dvou odlišných pozicích pokrývajících dva odlišné úkoly jsem mohl poznat a ocenit tento tým a jeho lidi, ženy a muže, kteří jsou jeho součástí. Chci jim poděkovat za všechny naše společné profesionální i lidské zkušenosti. Všem přeji hodně štěstí a úspěchů."
Allisonova kariéra je svázána s úspěchy dvou týmů. Začínal v týmu z Enstone, když se ještě jmenoval Benetton a po krátkém pobytu u stáje Larrousse se v polovině 90. let do Enstone vrátil jako šéf aerodynamického oddělení. Od roku 2000 byl součástí týmu Ferrari a zažil tam zlatou éru Michaela Schumachera, ale po pěti letech se opět vrátil do továrny v Enstone, která už ale patřila továrnímu týmu automobilky Renault. Když se z Renaultu stal Lotus, Allison přijal místo technického ředitele. A když se pak Lotus začal řítit do finančních problémů, opět si ho k sobě zavolalo Ferrari a tehdejší šéf Stefano Domenicali mu svěřil post technického ředitele šasi. Po Domenicaliho odchodu Allison převzal odpovědnost za celý vůz Ferrari, šasi i pohonnou jednotku. Přirozeně se okamžitě vyrojily spekulace, že Allisona dříve nebo později opět uvidíme v Enstone, které opět patří Renaultu a loví nové, ale zkušené zaměstnance.
Allisonův post technického ředitele Scuderie Ferrari přebírá Mattia Binotto z oddělení pohonných jednotek a elektroniky. Binotto obléká červená trička již od roku 1995, kdy si ho Ferrari vybralo na místo motorového inženýra testovacího týmu. V letech 1997 až 2003 měl podobné místo u závodního týmu a následně se přesunul na post šéfinženýra. V roce 2009 si vzal na starost provozní záležitosti motoru a KERS-u a od roku 2014 byl provozním ředitelem pohonných jednotek.
Ke změně na nejdůležitějším technickém postu Maranella došlo v nejnáročnějším období. Tým připravuje od základů nový vůz ušitý na míru novým technickým pravidlům pro sezónu 2017, zároveň by ale potřeboval pokračovat ve vývoji současného vozu, protože druhé místo šampionátu drží s pouze jednobodovým náskokem před Red Bullem.