Montagny: "Nová pravidla přinesou více zábavy.“
Klíčovou roli budou hrát podle Francouze nastavení a pneumatiky.
Testovací jezdec stáje Renault Franck Montagny věří, že nová nařízení v oblasti aerodynamiky, která vstoupí v platnost od příští sezóny, způsobí, že ovládání vozů bude v porovnání s dneškem odlišné, více zábavné.
Francouz, který má za sebou již zkušenost s hybridním Renaultem, který minulý týden v Jerezu jezdil již se specifikací křídel a aerodynamikou pro sezónu 2005, zdůrazňuje roli dobrého nastavení a šetření pneumatik.
"Bude to zcela jiné," říká Montagny.
"Auto má mnohem menší přilnavost, což lze nejlépe poznat ve středně rychlých zatáčkách. Zadní část vozu bude mnohem náchylnější ke smyku, což bude pro jezdce velmi zábavné."
Nová pravidla rovněž říkají, že motor musí vydržet dva závodní víkendy, zatímco pneumatiky celý závod. Nalezení optimálního nastavení bude podle Montagnyho klást na jezdce mnohem větší nároky.
"V minulosti přicházeli jezdci o zábavu, protože skoro pořád jezdili s čerstvými pneumatikami," uvedl Montagny. "Teď to bude zcela o něčem jiném. Budete se starat o pneumatiky od začátku závodu až do jeho konce a ne je sjet mezi zastávkami v boxech.
Nastavení vozu se stane dokonce ještě důležitější, než tomu bylo v minulosti. Doposud mohl být drobný problém s šasi kompenzován novými pneumatikami. To však v roce 2005 již nebude platit. I malá nerovnováha bude hrát při vzdálenosti 300 kilometrů velkou roli."