Räikkönen: I s motory V6 je zábava
V F1 se vždy muselo něco šetřit.
Kimi Räikkönen minulý měsíc obnovil svou smlouvu s Ferrari a už se může těšit na sezonu 2017, svou patnáctou v F1. Fin měl možnost závodit v F1 s motory V10 i V8 a během dvouleté přestávky se odvážil i na tratě mistrovství světa v rallye. Je pro něj ještě F1 s motory V6 a 100 kilogramy paliva na 300 kilometrů dlouhý závod zábavná?
"Když začala sezóna 2014, všechno bylo nové a ne na úrovni, kterou jsme chtěli dosáhnout," řekl jezdec Ferrari, jehož bývalý prezident, Luca di Montezemolo, byl velkým kritikem hybridních motorů a zákazu tankování. "OK, některé týmy se dostaly na očekávanou úroveň, ale my jsme nebyli spokojeni s tím, kde jsme se ocitli. Jízdní vlastnosti byly velmi závislé na voze a přilnavosti trati a podmínkách… Nebylo to vždycky jednoduché, trochu jsme se v tom ztráceli, ale teď, když uplynulo pár let, se vše zlepšilo.
Z pohledu jezdce se změnil zvuk, ale na samotném ježdění se nic nezměnilo. Jezdíme stejně jako předtím. OK, musí se šetřit palivo, ale předtím se musely šetřit brzdy a jiné věci. Je to stejné, jen to přichází z jiného směru. Pominu-li zvuk a s ním i určitý pocit jezdce ve voze, tak ani nemůžu říct, že se něco výrazně změnilo. Já jsem spokojený, všechno je, dalo by se říci, v normálu."
Příští rok mají vozy F1 zrychlit a budou mít nádrže, do kterých se vejde 105 kilogramů paliva.
"Když začala sezóna 2014, všechno bylo nové a ne na úrovni, kterou jsme chtěli dosáhnout," řekl jezdec Ferrari, jehož bývalý prezident, Luca di Montezemolo, byl velkým kritikem hybridních motorů a zákazu tankování. "OK, některé týmy se dostaly na očekávanou úroveň, ale my jsme nebyli spokojeni s tím, kde jsme se ocitli. Jízdní vlastnosti byly velmi závislé na voze a přilnavosti trati a podmínkách… Nebylo to vždycky jednoduché, trochu jsme se v tom ztráceli, ale teď, když uplynulo pár let, se vše zlepšilo.
Z pohledu jezdce se změnil zvuk, ale na samotném ježdění se nic nezměnilo. Jezdíme stejně jako předtím. OK, musí se šetřit palivo, ale předtím se musely šetřit brzdy a jiné věci. Je to stejné, jen to přichází z jiného směru. Pominu-li zvuk a s ním i určitý pocit jezdce ve voze, tak ani nemůžu říct, že se něco výrazně změnilo. Já jsem spokojený, všechno je, dalo by se říci, v normálu."
Příští rok mají vozy F1 zrychlit a budou mít nádrže, do kterých se vejde 105 kilogramů paliva.