Buttonův titul prý nelze srovnávat s Hamiltonovými
Brawn nebyl zdaleka tak dominantním vozem.
Jenson Button nemá rád, když někdo jeho mistrovský titul z roku 2009 porovnává se dvěma tituly Lewise Hamiltona získanými v dominantním Mercedesu. Hamilton si dvakrát musel poradit pouze s týmovým kolegou, ale starší z britských jezdců měl dominantní vůz pouze v pár závodech.
"Mercedes je tým s dostatkem zdrojů daleko před ostatními a vyhrává každý závod. My jsme nevyhráli každý závod," řekl Button, který v roce 2009 vyhrál šest závodů ze sedmnácti a jeho týmový kolega Rubens Barrichello dva.
"Vyhráli jsme pár závodů na začátku roku, ale často jsme v nich ani nebyli na pole position nebo v první řadě. Možná v polovině z nich. Vítězství jsme vybojovali na trati a nebyli jsme přitom daleko před ostatními. Od šestého závodu jsme už ani neměli nejrychlejší vůz. Oni mají nejrychlejší vůz už téměř tři roky a stále jsou daleko před ostatními, takže to je něco úplně jiné. Odvádějí skvělou práci, na všech místech mají správné lidi, mají zdroje a dobré jezdce. My (McLaren) potřebujeme změnu pravidel, abychom je příští rok mohli dohnat. Bez změny by je asi nedohnal nikdo."
V roce 2009 nastala pro F1 velmi neobvyklá situace, když začátek sezony ovládl tým bez velkého rozpočtu. Když Honda po sezoně 2008 oznámila odchod z F1, šéf jejího továrního týmu, Ross Brawn, ho celý koupil za 1 britskou libru, na poslední chvíli sehnal sponzory, motory Mercedes, zavolal Jensonu Buttonovi připravenému předčasně opustit F1 a s pomocí dvojitých difuzorů spolu zvítězili v šampionátu jezdců i konstruktérů. Takový příběh by si snad zasloužil celovečerní film…
"Kdyby někdo chtěl natočit film o F1… Všichni milují příběhy o vítězstvích malých týmů. A toto je takový příběh. Od zrušení týmu k vítězstvím v prvním závodě, pak pár opravdu náročných závodů a nakonec vítězství. Velmi výjimečný příběh.
Dokonce mám svůj vůz a mám z něj velkou radost! Byly postaveny tři, jeden má Ross Brawn a jeden zůstal Mercedesu. Dokonce tam mám motor, takže je to plně funkční vůz F1 s motorem V8. Pouze nastartování by mě ale stálo asi tak 50 tisíc eur."
Film by nejspíš končil společnou oslavou vítězné sezony, příběh ale pokračoval, Button přijal nabídku velkého týmu McLaren a Brawn tým prodal Mercedesu. Kdoví, možná kdyby Button neodešel… Ale tituly s Mercedesem získává Hamilton, který v sezoně 2009 jezdil za McLaren a médiím se tehdy chlubil, že šéfům sám navrhl, že Button by se do týmu výborně hodil. Svět F1 je opravdu velmi malý.
"Mercedes je tým s dostatkem zdrojů daleko před ostatními a vyhrává každý závod. My jsme nevyhráli každý závod," řekl Button, který v roce 2009 vyhrál šest závodů ze sedmnácti a jeho týmový kolega Rubens Barrichello dva.
"Vyhráli jsme pár závodů na začátku roku, ale často jsme v nich ani nebyli na pole position nebo v první řadě. Možná v polovině z nich. Vítězství jsme vybojovali na trati a nebyli jsme přitom daleko před ostatními. Od šestého závodu jsme už ani neměli nejrychlejší vůz. Oni mají nejrychlejší vůz už téměř tři roky a stále jsou daleko před ostatními, takže to je něco úplně jiné. Odvádějí skvělou práci, na všech místech mají správné lidi, mají zdroje a dobré jezdce. My (McLaren) potřebujeme změnu pravidel, abychom je příští rok mohli dohnat. Bez změny by je asi nedohnal nikdo."
V roce 2009 nastala pro F1 velmi neobvyklá situace, když začátek sezony ovládl tým bez velkého rozpočtu. Když Honda po sezoně 2008 oznámila odchod z F1, šéf jejího továrního týmu, Ross Brawn, ho celý koupil za 1 britskou libru, na poslední chvíli sehnal sponzory, motory Mercedes, zavolal Jensonu Buttonovi připravenému předčasně opustit F1 a s pomocí dvojitých difuzorů spolu zvítězili v šampionátu jezdců i konstruktérů. Takový příběh by si snad zasloužil celovečerní film…
"Kdyby někdo chtěl natočit film o F1… Všichni milují příběhy o vítězstvích malých týmů. A toto je takový příběh. Od zrušení týmu k vítězstvím v prvním závodě, pak pár opravdu náročných závodů a nakonec vítězství. Velmi výjimečný příběh.
Dokonce mám svůj vůz a mám z něj velkou radost! Byly postaveny tři, jeden má Ross Brawn a jeden zůstal Mercedesu. Dokonce tam mám motor, takže je to plně funkční vůz F1 s motorem V8. Pouze nastartování by mě ale stálo asi tak 50 tisíc eur."
Film by nejspíš končil společnou oslavou vítězné sezony, příběh ale pokračoval, Button přijal nabídku velkého týmu McLaren a Brawn tým prodal Mercedesu. Kdoví, možná kdyby Button neodešel… Ale tituly s Mercedesem získává Hamilton, který v sezoně 2009 jezdil za McLaren a médiím se tehdy chlubil, že šéfům sám navrhl, že Button by se do týmu výborně hodil. Svět F1 je opravdu velmi malý.