Felipe Massa končí
Letošní sezona bude jeho poslední.
Felipe Massa těsně před víkendem Velké ceny Itálie 2016 oznámil, že letošní sezona bude jeho poslední v F1.
35letý Brazilec svou kariéru jezdce F1 začal u týmu Sauber v roce 2002 a na jedné trati se tak setkal s jezdci jako Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen, Eddie Irvine či Jacques Villeneuve. Od té doby se už zúčastnil 242 velkých cen, vyhrál 11 z nich a patří k nejzkušenějším jezdcům v současném poli i v historických tabulkách. Svůj sen o mistrovském titulu nenaplnil, ale v roce 2008 k němu měl velmi blízko, boj s Lewisem Hamiltonem prohrál o jediný bod. Rozhodně se zařadí mezi nejvěrnější jezdce celé historie F1, za 14 let vystřídal pouze tři týmy - Sauber, Ferrari a Williams.
"V uplynulých měsících jsem hodně přemýšlel o své budoucnosti a rozhodl jsem se, že na konci této sezony odejdu z F1," napsal Massa ve svém pravidelném článku pro web Motorsport.
"Život nám dává mnoho možností a já jsem dospěl k přesvědčení, že je čas začít dělat něco jiného. Možná mě i pak uvidíte za volantem závodního vozu, ale v teď vím s jistotou pouze to, že si nechám hodně času na rozhodnutí, co chci dělat."
Bývalý jezdec Ferrari měl pro oznámení svého odchodu před VC Itálie speciální důvod.
"Není to náhoda. Před deseti lety v Monze jiný jezdec oznámil svůj odchod. Jezdec, který mou kariéru ovlivnil více než ostatní, Michael Schumacher. Jezdcem Ferrari jsem se stal na začátku té sezony, ale hned mi bylo řečeno, že v roce 2007 může přijít Kimi Räikkönen, takže moje zkušenost "v červeném" může být omezena na jedinou sezonu. Pak Michael udělal své rozhodnutí skončit a bylo jasné, že mohu ve Ferrari zůstat i v následujících sezonách. Deset let po tomto dni a ve stejném padoku jsem já udělal vlastní rozhodnutí."
Massa po jedné sezoně u Sauberu nezávodil v roce 2003 a zastával pouze roli testovacího jezdce Ferrari. Kromě toho vynechal konec sezony 2009, když ho zranila pružina uvolněná z vozu jeho krajana Rubense Barrichella. To však není jeho nejhorší vzpomínka. Nejčernějším dnem pro něj je neděle, kdy se konala Velká cena Singapuru 2008 a podvod Renaultu známý jako "Crashgate" ho připravil o titul mistra světa.
"Bez té nehody bych pravděpodobně vyhrál mistrovství světa a vím, že se tak stalo z důvodu, který nemá nic společného s jezdeckou chybou ani problémem týmu. O to hůře se to akceptuje."
35letý Brazilec svou kariéru jezdce F1 začal u týmu Sauber v roce 2002 a na jedné trati se tak setkal s jezdci jako Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher, Heinz-Harald Frentzen, Eddie Irvine či Jacques Villeneuve. Od té doby se už zúčastnil 242 velkých cen, vyhrál 11 z nich a patří k nejzkušenějším jezdcům v současném poli i v historických tabulkách. Svůj sen o mistrovském titulu nenaplnil, ale v roce 2008 k němu měl velmi blízko, boj s Lewisem Hamiltonem prohrál o jediný bod. Rozhodně se zařadí mezi nejvěrnější jezdce celé historie F1, za 14 let vystřídal pouze tři týmy - Sauber, Ferrari a Williams.
"V uplynulých měsících jsem hodně přemýšlel o své budoucnosti a rozhodl jsem se, že na konci této sezony odejdu z F1," napsal Massa ve svém pravidelném článku pro web Motorsport.
"Život nám dává mnoho možností a já jsem dospěl k přesvědčení, že je čas začít dělat něco jiného. Možná mě i pak uvidíte za volantem závodního vozu, ale v teď vím s jistotou pouze to, že si nechám hodně času na rozhodnutí, co chci dělat."
Bývalý jezdec Ferrari měl pro oznámení svého odchodu před VC Itálie speciální důvod.
"Není to náhoda. Před deseti lety v Monze jiný jezdec oznámil svůj odchod. Jezdec, který mou kariéru ovlivnil více než ostatní, Michael Schumacher. Jezdcem Ferrari jsem se stal na začátku té sezony, ale hned mi bylo řečeno, že v roce 2007 může přijít Kimi Räikkönen, takže moje zkušenost "v červeném" může být omezena na jedinou sezonu. Pak Michael udělal své rozhodnutí skončit a bylo jasné, že mohu ve Ferrari zůstat i v následujících sezonách. Deset let po tomto dni a ve stejném padoku jsem já udělal vlastní rozhodnutí."
Massa po jedné sezoně u Sauberu nezávodil v roce 2003 a zastával pouze roli testovacího jezdce Ferrari. Kromě toho vynechal konec sezony 2009, když ho zranila pružina uvolněná z vozu jeho krajana Rubense Barrichella. To však není jeho nejhorší vzpomínka. Nejčernějším dnem pro něj je neděle, kdy se konala Velká cena Singapuru 2008 a podvod Renaultu známý jako "Crashgate" ho připravil o titul mistra světa.
"Bez té nehody bych pravděpodobně vyhrál mistrovství světa a vím, že se tak stalo z důvodu, který nemá nic společného s jezdeckou chybou ani problémem týmu. O to hůře se to akceptuje."