Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjeana slabé výsledky Renaultu nepřekvapují

 Grosjeana slabé výsledky Renaultu nepřekvapují

Raději bude v americkém týmu čekat na Ferrari.

Přibližně před rokem jsme se divili, že francouzský jezdec, ačkoli narozený ve Švýcarsku, odchází z týmu Lotus F1 právě v době, kdy ho kupuje francouzská automobilka Renault. Romain Grosjean s týmem z Enstone prošel dvěma těžkými sezonami s prázdnou pokladnou, ale pak dal přednost malému novému americkému týmu Haas před místem ve voze továrního týmu. Po roce už ale jsou jeho důvody vidět lépe. Haas má zatím na kontě 28 bodů, Renault pouze 6. A vývoj žlutého vozu již byl ukončen, protože toto je pro Renault beztak pouze přechodná sezona. Z Haasu by navíc mohla vést cesta do Ferrari, která ale letos zůstala neprůchodná, protože Kimi Räikkönen dostal smlouvu na další rok.

"Myslel jsem si, že Renault bude mít takový rok, že to pro ně bude náročná sezona," řekl Grosjean. "Na druhé straně byl americký tým právě přicházející do F1 a napadlo mě, že pokud s ním získám nějaké úspěchy, budu mít obrovskou podporu z USA. Nepřestoupil jsem jen kvůli tomu, že jsem si říkal: "Půjdu do Haasu, protože bude mít motor Ferrari a pak mě Ferrari vezme k sobě." Ferrari si vždy vybírá jezdce, kteří se mu nejvíce hodí. Nezáleží na tom, zda přijdou z Haasu nebo z jiného týmu. Takže kdo tam chce jezdit, musí být dobrý, konzistentní, snažit se zrychlovat vůz a být připravený."

Poté, co Ferrari před Velkou cenou Velké Británie oznámilo podpis nové smlouvy s Räikkönenem, musel Grosjean před médii zachovat pokerovou tvář. Po pár měsících přiznává, že byl zklamaný.

"Ano, protože chci jezdit za Ferrari. Ale na druhou stranu jsem si mohl říct, vždyť víte, budu mít možnost jezdit v novém voze Haasu. Jsem první jezdec, který tomuto týmu získal body a budu moci být první, kdo se v jeho barvách postaví na stupně vítězů, možná vyhraje závod."
 
Grosjeanovi je 30 let a nejspíš si neuměl představit čekání na sezonu, kdy bude Renault připravený zabojovat o titul. Ale může rok, dva počkat na příležitost jezdit za Ferrari a pak rovnýma nohama skočit do boje o titul mistra světa, který zůstává jeho hlavním cílem.

"Když jsem podepisoval, tak jsem věděl, že to bude moje velká šance. V tomto týmu jsem šťastný. Samozřejmě, chci být mistrem světa, kvůli tomu jsem tady a závodím. Před F1 jsem vyhrál každou sérii, ve které jsem jezdil. Nechci si na konci kariéry říkat, že v F1 jsem to nedokázal, ale tady k tomu potřebuji mistrovský vůz. Takže ano, jednoho dne, ale nemusím na to tlačit. Je mi 30 a rozhodnutí Ferrari je logické, protože se mění pravidla a potřebuje kontinuitu. Já jsem v pohodě. Od prvního dne v tomto týmu jsem se cítil vítán, cítil jsem, že tu mohu hrát důležitou roli, získat nové zkušenosti a užít si zábavu."