Sauber bude závodit se starými motory Ferrari
Jeho šéfka tvrdí, že ne kvůli finančním problémům.
Web F1i zjistil, a šéfka Sauberu již potvrdila, že ve vozech švýcarského týmu budou příští rok pohonné jednotky Ferrari specifikace 2016.
"Mohu vám potvrdit, že v roce 2017 budeme používat nejnovější verzi pohonné jednotky Ferrari sezony 2016," řekla Monisha Kaltenborn.
Letos využívá loňské pohonné jednotky Ferrari tým Toro Rosso, což ale bylo při podpisu smlouvy odůvodněno nedostatkem výrobních kapacit na straně Ferrari, které by prý nestíhalo zásobovat novými pohonnými jednotkami čtyři týmy. Toro Rosso se ale příští rok vrátí k Renaultu, od něhož dostane nové motory, takže kapacity Ferrari jsou volné. Využitím již vyrobených pohonných jednotek a náhradních dílů by měl Sauber ušetřit miliony eur a rozhodnutí bylo přijato ještě předtím, než byl Sauber odkoupen investiční společností Longbow Finance, jenže Monisha Kaltenborn tvrdí, že toto rozhodnutí nemá nic společného s penězi.
"Důvodem je, že toto rozhodnutí jsme nepřijali teď, ale už před delší dobou. Bylo to v době, kdy ještě nebyla stoprocentně jasná (technická) pravidla pro příští sezonu. V určité chvíli jsme přijali strategické rozhodnutí zaměřit naše zdroje na vývoj šasi, na hledání možností zlepšení našeho vozu a uzavřít otázku motoru. Takže to bylo čistě strategické rozhodnutí přijaté ještě předtím, než byla dokončena pravidla pro příští sezonu.
Jakékoliv tvrzení, že jsme se takto rozhodli kvůli zpoždění ve vývoji, by bylo mylné. Přesně dodržujeme plán, nemáme žádné zpoždění. Změna vlastníka nám dala stabilitu a umožnila nám zvýšit tempo vývoje.
Samozřejmě přijdeme o výhody plynoucí z vývoje motoru, ale z našeho pohledu je to správný krok a všechny nevýhody na jedné straně nám vykompenzují výhody získané na straně šasi. Toto jsme chtěli a nemá to nic společného s finančními omezeními. Chtěli jsme se zaměřit na vývoj šasi. Naši inženýři nepochybují, že každé znevýhodnění na straně výkonu bude kompenzováno vývojem šasi."
"Mohu vám potvrdit, že v roce 2017 budeme používat nejnovější verzi pohonné jednotky Ferrari sezony 2016," řekla Monisha Kaltenborn.
Letos využívá loňské pohonné jednotky Ferrari tým Toro Rosso, což ale bylo při podpisu smlouvy odůvodněno nedostatkem výrobních kapacit na straně Ferrari, které by prý nestíhalo zásobovat novými pohonnými jednotkami čtyři týmy. Toro Rosso se ale příští rok vrátí k Renaultu, od něhož dostane nové motory, takže kapacity Ferrari jsou volné. Využitím již vyrobených pohonných jednotek a náhradních dílů by měl Sauber ušetřit miliony eur a rozhodnutí bylo přijato ještě předtím, než byl Sauber odkoupen investiční společností Longbow Finance, jenže Monisha Kaltenborn tvrdí, že toto rozhodnutí nemá nic společného s penězi.
"Důvodem je, že toto rozhodnutí jsme nepřijali teď, ale už před delší dobou. Bylo to v době, kdy ještě nebyla stoprocentně jasná (technická) pravidla pro příští sezonu. V určité chvíli jsme přijali strategické rozhodnutí zaměřit naše zdroje na vývoj šasi, na hledání možností zlepšení našeho vozu a uzavřít otázku motoru. Takže to bylo čistě strategické rozhodnutí přijaté ještě předtím, než byla dokončena pravidla pro příští sezonu.
Jakékoliv tvrzení, že jsme se takto rozhodli kvůli zpoždění ve vývoji, by bylo mylné. Přesně dodržujeme plán, nemáme žádné zpoždění. Změna vlastníka nám dala stabilitu a umožnila nám zvýšit tempo vývoje.
Samozřejmě přijdeme o výhody plynoucí z vývoje motoru, ale z našeho pohledu je to správný krok a všechny nevýhody na jedné straně nám vykompenzují výhody získané na straně šasi. Toto jsme chtěli a nemá to nic společného s finančními omezeními. Chtěli jsme se zaměřit na vývoj šasi. Naši inženýři nepochybují, že každé znevýhodnění na straně výkonu bude kompenzováno vývojem šasi."