Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sauber prý nakonec nebude jezdit s motory Honda

Sauber prý nakonec nebude jezdit s motory Honda

Konečná pro japonskou automobilku?

Vícero zdrojů dnes vyrukovalo se zprávou, že Sauber příští rok nebude používat pohonné jednotky Hondy. Liší se v udávaném důvodu.

Některá německá média tvrdí, že kontrakt zrušila japonská strana poté, co tým náhle opustila jeho šéfka Monisha Kaltenbornová. Pravděpodobnější se ale zdá být jiná verze, která přišla s vysvětlením, že kontrakt byl oznámen, ale nikdy se nepodařilo dotáhnout detaily a přidat na něj poslední podpisy. Bez Monishy Kaltenbornové se majitelé rozhodli, že vsadit na Hondu by bylo příliš velkým rizikem a začali shánět jinou pohonnou jednotku.

"To je čistě spekulace médií a my na spekulace neodpovídáme. Vztahy Hondy a Sauberu se nezměnily," tvrdí mluvčí Hondy.

Po oznámení, že křeslo šéfa týmu obsadí Frédéric Vasseur, se nabízí možnost, že Sauber bude čtvrtým týmem Renaultu, přičemž Cyril Abiteboul celkem nedávno potvrdil, že francouzská automobilka by dokázala zásobovat čtyři týmy. Také by ale mohl zůstat s Ferrari nebo jít k Mercedesu, kterému po Manoru zůstaly volné kapacity. Prakticky všechny možnosti se zdají být bezpečnější než navázání spolupráce s Hondou, což nás přivádí k úvaze, zda pohonné jednotky nebyly jedním z důvodů, proč Kaltenbornová tým po letech opustila prakticky ze dne na den.

Pro Hondu by to mohlo znamenat i konec v F1, protože podle dlouholetého a uznávaného italského žurnalisty Pina Allieviho McLaren provedl něco, co by za dob Rona Dennise nikdy neudělal. Informoval se, zda by Ferrari bylo ochotno dodávat mu své pohonné jednotky. Odpověď prý ještě nedostal. O možném propojení dvou historicky největších rivalů v F1 se letos už psalo. Motory Ferrari by měly být přejmenovány na Alfa Romeo, protože Ferrari a McLaren si konkurují nejen v F1, ale i na poli nejluxusnějších silničních supersportů. Honda by v takovém případě zůstala bez zákazníka a některým členům jejího představenstva by po třech katastrofálních sezonách nejspíš spadl kámen ze srdce.