Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Závody v Německu a v Brazílii nadále v ohrožení

Závody v Německu a v Brazílii nadále v ohrožení

V kalendáři možná zůstane jen 19 závodů.

Bernie Ecclestone v Brazílii potvrdil, že dva z 21 závodů příští sezóny zůstávají v ohrožení. Smlouvu ještě nemá ani italská Monza, ale jelikož konkurenční Imola již ze soudu stáhla svou žalobu, podepsání posledních dohod by mělo být jen formalitou. V provizorním kalendáři odsouhlaseném FIA mají otazník tři podniky, ale kanadskému závodu zřejmě pomohla zpráva, že Lance Stroll bude už příští rok závodit za Williams. Brazílie a Německo ale zůstávají ve vážném ohrožení.

"Raději bych na to vsadil vaše peníze než své," odpověděl Ecclestone na otázku, zda se F1 v roce 2017 vrátí do Brazílie.

Ecclestone se ještě před závodem setkal s novým brazilským prezidentem Michelem Témerem, ale pak popřel, že by žádal o dotaci pro Interlagos. Ten chce nový starosta města São Paulo zprivatizovat a přestat s financováním ztrátového závodu F1.

"Nežádal jsem ho o to. Jenom jsem se s ním chtěl setkat a zjistit jeho obecné postoje a názory. Myslí si, že F1 pomáhá Brazílii? Pravděpodobně pomáhá São Paulu, ale jestli je dobrá i pro zbytek Brazílie? Kdoví. Netuším, co by, jako prezident, mohl udělat. V této zemi je momentálně velmi mnoho politiky a on jen nedávno nastoupil do funkce. Utratili zde obrovské peníze za organizaci Olympiády a Mistrovství světa ve fotbale a zde (v São Paulo) jsou cítit následky. Promotér se snaží udržet závod v zisku, nebo alespoň na nule a nakonec na tom tratíme my, protože nám nemohou zaplatit."

Ecclestone chce od okruhů kromě poplatků, které se následně dělí mezi Formula One Management a týmy F1, i udržování zázemí okruhu na nejvyšších standardech. Interlagos kvůli tomu investoval do renovace, která ale podle Ecclestonových slov měla zpoždění tři roky. Ještě hůře je na tom Německo, kde se nemá kde jezdit. Ze dvou vyhovujících okruhů má jeden nového majitele, se kterým Ecclestone absolutně nedokáže najít společnou řeč, a druhý chce platit méně, než ostatní evropské okruhy.

"Německo? Ani netuším, jak by se ten závod ještě dal zachránit. Je to obchodní záležitost. Neskutečné je, že přitom máme německé šampiony. Mají (Mercedes) Pohár konstruktérů a jistě budou mít i mistra světa a Německo to vůbec nezajímá. Za Nürburgringem není nikdo, s kým se dalo mluvit. Když ho současní majitelé kupovali, vůbec neměli ponětí, co dělají. Když poznali situaci, vůbec se jim nelíbilo, co jim bylo řečeno. Setkal jsem se s nimi, jsou to Rusové. Takže tak.

S Hockenheimem se nic nemění, nemá žádnou podporu (města, regionu, země). Říkají, že jsou připraveni pokračovat za stejných podmínek, jaké měli v posledních třech letech. Ale nám to nevyhovuje. Snažíme se je udržet při životě, ale už nám docházejí medikamenty. Vsadil bych se, že se tam nepojede. Ještě s nimi budu mluvit."

Velký zájem o udržení německého závodu má německá automobilka Mercedes, ta už ale oznámila, že mu nebude finančně pomáhat.