Räikkönena šesté místo netrápí
Už se těší na příští sezónu a nový vůz.
Kimi Räikkönen ukončil sezónu na dvou šestých místech. Jedno mu připadlo v posledním závodě, druhé mu patří v šampionátu jezdců. Mistr světa z roku 2007 po dvou slabších sezonách konečně ukázal, že Ferrari ještě má co nabídnout. Velkou část sezóny byl v šampionátu nad Sebastianem Vettelem a byl mu vyrovnaným soupeřem v kvalifikacích i v mnoha závodech. Uprostřed sezóny to vypadalo na útok na konečné třetí místo, ale nakonec je poslední ze šesti jezdců tří nejsilnějších týmů. Po závodě se nezdálo, že by mu jeho šesté místo v šampionátu vadilo více než šesté místo v závodě ovlivněném strategií. Nejprve se před něj přes boxy dostali Max Verstappen i Daniel Ricciardo a před koncem uhnul z cesty týmovému kolegovi s lepší strategií.
"Určitě to byla lepší strategie," řekl Räikkönen o Vettelově dlouhém druhém stintu a následném přezutí na super-měkké pneumatiky. "Jistě jsme i my mohli zůstat na trati, ale chtěli jsme mít dva vozy na rozdílných strategiích."
Räikkönen přiznal, že jeho situaci zhoršil problém s udržením měkkých pneumatik v dobrém stavu.
"Vůz byl OK, ale měl jsem problém udržet naživu pravou přední pneumatiku. Musel jsem se soustředit na tenhle problém. Poslední sada pneumatik byla na začátku stintu mnohem lepší, ale pak také odešla a musel jsem zpomalit. Nebylo to ideální, ale ani nic neobyčejného. Příští rok to bude jiný příběh a jiné vozy."
Räikkönen také vysvětlil, že není nic zvláštního na tom, že riskantnější strategii dostane vůz na horší pozici.
"Jak jsem řekl, taková rozhodnutí se vám dělají snadněji, když jste na horším místě. A byli jsme blízko sebe, takže jsme beztak nemohli udělat zastávku ve stejném kole. Druhý vůz je obvykle v horší situaci, ale občas zafunguje, když uděláme něco totálně odlišné. To se stalo Sebovi. Nebylo to ideální, ale mně se tím nezhroutil svět ani nezměnila sezóna. Ano, poslední závod mohl být lepší, ale příští rok bude novým začátkem."
"Určitě to byla lepší strategie," řekl Räikkönen o Vettelově dlouhém druhém stintu a následném přezutí na super-měkké pneumatiky. "Jistě jsme i my mohli zůstat na trati, ale chtěli jsme mít dva vozy na rozdílných strategiích."
Räikkönen přiznal, že jeho situaci zhoršil problém s udržením měkkých pneumatik v dobrém stavu.
"Vůz byl OK, ale měl jsem problém udržet naživu pravou přední pneumatiku. Musel jsem se soustředit na tenhle problém. Poslední sada pneumatik byla na začátku stintu mnohem lepší, ale pak také odešla a musel jsem zpomalit. Nebylo to ideální, ale ani nic neobyčejného. Příští rok to bude jiný příběh a jiné vozy."
Räikkönen také vysvětlil, že není nic zvláštního na tom, že riskantnější strategii dostane vůz na horší pozici.
"Jak jsem řekl, taková rozhodnutí se vám dělají snadněji, když jste na horším místě. A byli jsme blízko sebe, takže jsme beztak nemohli udělat zastávku ve stejném kole. Druhý vůz je obvykle v horší situaci, ale občas zafunguje, když uděláme něco totálně odlišné. To se stalo Sebovi. Nebylo to ideální, ale mně se tím nezhroutil svět ani nezměnila sezóna. Ano, poslední závod mohl být lepší, ale příští rok bude novým začátkem."