Velká cena Číny pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
MAX VERSTAPPEN SE PROBOJOVAL Z 16. POZICE NA STARTOVNÍM ROŠTU NA KONEČNÉ TŘETÍ MÍSTO SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK ZALOŽENÉ NA POUŽITÍ SUPERMĚKKÉ SMĚSI
Šanghaj, 9.dubna 2017 – Lewis Hamilton vyhrál na usychající trati, kde strategii zastávek ovlivnil režim virtuálního safety caru mezi druhým do čtvrtým kolem, následovaný vyjetím safety caru v úvodních kolech. Carlos Sainz, pilot stáje Toro Rosso, byl jediným pilotem, který odstartoval na hladkých pneumatikách. Ostatní jezdci začali na pneumatikách do přechodných podmínek a během prvních deseti kol přezuli na pneumatiky do sucha s různymi strategiemi použití měkkých a superměkkých směsí. Max Verstappen zvolil agresivnější strategii na superměkké směsi, aby se probojoval o 13 míst výše jízdou se spoustou akce. Po startu na vlhké trati již zůstalo sucho, nejrychlejší kolo závodu bylo o vice než čtyři vteřiny rychlejší než minulý rok. To byl větší rozdíl v čase na kolo oproti roku 2016, než jsme viděli v Austrálii, a to navzdory náročným podmínkám.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Týmy měly v průběhu Velké ceny omezené informace, které představovaly uplně nové podmínky třetí den po sobě. Tak museli reagovat na měnící se okolnosti. Navzdory zastávkám v boxem v režimu virtuálního safety caru, většina jezdců z čelních pozic zastavila dvakrát v průběhu závodu, což ukazuje na omezený stupeň opotřebení”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí
Přechodná | Měkká | Superměkká | |
první | Hamilton 2m 17.879s |
Hamilton 1m 35.378s |
Raikkonen 1m 36.003s |
druhý | Bottas 2m 19.113s |
Vettel 1m 35.423s |
Massa 1m 36.511s |
třetí | Ricciardo 2m 19.944s |
Bottas 1m 35.849s |
Perez 1m 36.531s |
Nejdelší stint závodu
Přechodná | Ric/Rai/Ver/Ham/Bot | 4 kola |
Měkká | Ocon | 40 kol |
Superměkká | Palmer | 30 kol |