Novinky

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

  • 07.04.2025 Good Ryo Hirakawa se stal oficiálním rezervním jezdcem týmu Haas

  • 06.04.2025 Good Michael Schumacher má vnučku Millie

Facebook Instagram

Střed pole se obává síly Renaultu

Střed pole se obává síly Renaultu

Tovární tým může skončit vysoko.

Při pohledu na tabulku s výsledky prvních tří závodů vypadá tým Renaultu jako outsider. Poslední z týmů, které již získaly alespoň bod, pod sebou má pouze slabý Sauber a trápící se McLaren a skupinka týmů středu pole mu bodově uniká. Ale zatímco loni Renault jenom opakoval, že má "přechodnou sezónu", letos šlape do vývoje naplno a menší týmy se ho po Bahrajnu začínají obávat.

"Ano," přiznal překvapení Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force Indie. "Renault v zimě udělal kus práce. Nemyslel jsem si, že může dosáhnout tak velkého pokroku. Na začátku zimních testů jsem si myslel, že budeme bojovat s Williamsem, Toro Rosso a McLarenem. McLaren nenaplnil očekávání, ale nahradil ho Renault. Tipuji, že to takto bude až do konce sezóny. Je to vzrušující. Vpředu bojují dva týmy a čtyři o čtvrté místo. Red Bull je někde uprostřed."

Carlos Sainz z Toro Rosso, které používá motory Renaultu, si všiml, že žluté vozy jsou rychlé v kvalifikaci, ale během závodu ztrácejí dech.

"Zdá se, jako by měli cosi navíc pouze pro krátké jízdy. Něco mají, možná v aerodynamice, v práci s pneumatikami, nebo někde jinde," řekl španělský závodník. "Pomáhá jim to v jednom rychlém kole a my nic takového nemáme. Ale při delší jízdě jsme, myslím, vyrovnanými soupeři. Letos máme vůz, který je hodný k pneumatikám. V Austrálii a v Číně nás překvapila naše jemnost k pneumatikám. Možná to s tím nějak souvisí, ale Renault evidentně udělal obrovský krok vpřed, letos má mnohem lepší vůz, je to vidět v datech (ze závodů).

Renault si svou slabinu už nejen uvědomil, ale také provedl analýzu a začal pracovat na jejím odstranění.

"Zjistili jsme, kde ztrácíme a proč se to děje," cituje Motorsport Boba Bella, technického ředitele Renaultu. "Musíme zlepšit části, které jsou za to odpovědné. Je to v kombinaci pneumatik a aera. Musíme zajistit, že budou spolu fungovat za všech okolností. Věděli jsme (ještě před Bahrajnem), co potřebujeme. Ale nedostali jsme to na trať, neměli jsme balík potřebných vylepšení, pracujeme na něm."