Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kubica nebyl po testu stoprocentně spokojený

Kubica nebyl po testu stoprocentně spokojený

Teď mu už zbývá jenom čekat na nabídku.

Navzdory účasti Sebastiana Vettela i Maxe Verstappena a dalších závodních jezdců to byl Robert Kubica, kdo se těšil největšímu zájmu novinářů. Stálá parta žurnalistů z různých koutů světa čekající přímo v místě konání testu se tentokrát o místa dělila s velkou skupinou polských kolegů. Kubica byl ve středu čtvrtý nejrychlejší, a co je asi důležitější, navzdory omezené pohyblivosti pravé ruky vydržel testovat celý den. Přesto nebyl se svým výkonem zcela spokojený.

"Ano, jsem spokojený, ale ne na sto procent," řekl Kubica žurnalistům. "Nejvíce se na tom podepsalo to, že vůz není podobný, určitě ne stejný jako ten, se kterým jsem testoval předtím. Obyčejně nějaký čas trvá, než si zvyknete na tak moc odlišností.

Ale jak řekl Nico Hülkenberg, když jsem dokázal jezdit tady, tak to nejspíš dokážu všude. Snad si dokážete představit, jak to bylo náročné, ale netajím, že jsem si vedl dobře. Mohu jezdit a jsem tak fit, že zítra bych mohl opět naskočit do vozu, to je dobré znamení. Některé oblasti potřebuji zlepšit, ale to je normální."

Ruka poraněná při nehodě v rallye v roce 2011 nebolela, ale zápasil s horkem a klikatou tratí, stejně jako jiní jezdci. "Co se týče fyzické stránky, ve voze to je lepší, než to vypadá mimo něj. To je nejdůležitější. Necítil jsem bolest, bylo to docela pohodlné. Samozřejmě, byl jsem unavený. Byl to horký den a ve voze jsem byl osm hodin, pouze jednou jsem vystoupil na asi deset minut."

Kubica nikdy nejel na rychle degradujících pneumatikách Pirelli z posledních let, takže si nemusel až tak zvykat na nové, odolnější. Stejné to je s úrovní přítlaku, ale překvapila ho hmotnost vozů, která se zvýšila o hybridní části pohonné jednotky. Své udělaly i větší rozměry vozu a pneumatik a k minimální hmotnosti se přičetlo i deset kilogramů navíc, aby se minimalizovala nevýhoda vyšších pilotů.

"Když jsem naposledy závodil, minimální hmotnost byla 620 kilogramů. Sto kilogramů navíc, to je obrovský rozdíl. Například ve voze rallye, který má kolem 1300 kilo, cítíte rozdíl, když vezete dvacetikilogramovou rezervu. Tak si zkuste představit, co znamená přidat 600kilovému vozu sto kilo."

Novináře zajímalo, jestli Kubica kvůli svému handicapu potřeboval speciálně přizpůsobený volant.

"Ani jedna část volantu nebyla vyrobena speciálně pro mě. Upravovala se páčka řazení, ale použil se typ, jaký se dříve používal běžně a ještě donedávna ho používaly jiné týmy a já jsem si na něj zvykl v simulátorech. Ani ta nebyla vyrobena kvůli mně. Na volantu se pracovalo poslední dva dny, ale jednalo se pouze o pozice tlačítek, abych se snadněji dostal k častěji používaným tlačítkům a ostatní, která se téměř nepoužívají, se přesunula na hůře dostupná místa."

Hodně se spekuluje o tom, že Kubica po letní přestávce nebo po sezoně nahradí Jolyona Palmera, ale taková dohoda prý neexistuje a Polák pouze doufá, že dostane práci.

"Rád bych dostal další šanci, ale ve skutečnosti nic nemám a nyní musíme čekat. Když si vzpomenu, jak jsem na tom byl před čtyřmi měsíci, je to obrovská a rychlá změna. Takže pokud se za tři měsíce tolik změnilo, tak budoucnost může ukrývat leccos. Ale musíme být realisté, nebude to snadné. Mým cílem je získat nějakou roli v F1, pokud to bude možné. Nevím, jestli se naskytne příležitost. Ale jedna věc je jistá. I když to nevyjde, nebudu zklamaný, protože situaci vnímám velmi realisticky."