Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Itálie

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Itálie

Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.

Pro domácí závod v Monze nominovalo Pirelli stejně jako v loňském roce střední, měkké a superměkké pneumatiky. Tento výběr je optimální rovnováhou mezi výkonem a životností, vzhledem k energii, která pneumatikami proudí ve vysokých rychlostech. Zejména rychlosti v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou výrazně vyšší. Teploty budou během Velké ceny Itálie vysoké, což dále zvyšuje nároky na pneumatiky.

Tři nominované směsi:

    Superměkká směs (červená)

    Měkká směs (žlutá)

    Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

    Monza se vyznačuje dlouhými rovinkami, kvůli vysokému přítlaku letošních monopostů by to teoreticky mohlo znamenat menší časový rozdíl v porovnání s jinými okruhy.

    Monza je spíše o podélných silách, zrychlení a brzdění, než o bočních.

    Vysoké obrubníky otestují odolnost pneumatik vůči silným nárazům.

    Zatímco v Curva Grande není pravděpodobné zvýšení maximální rychlosti, v zatáčkách Parabolica a Lesmo budou rychlosti až o 30 km/h vyšší.

    Týmy nastavují nižší přítlak, aby zvýšily maximální rychlosti. To může způsobit ošidné brzdění a akceleraci.

    V loňském roce byla vítězná strategie jedné zastávky, ale viděli jsme i dva nebo tři pitstopy.

    Okruh v Monze odměňuje výkon, takže se týmy zaměří především na sílu motoru.

Mario Isola, vedoucí  oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“S novou generací vozů nejspíše uvidíme nižší nebo podobné rychlosti jako v loňském roce, ale s větším množstvím energie procházejícím pneumatikami z důvodu mimořádného přítlaku podle nových předpisů. Kombinace rychlosti a přítlaku určuje mimořádnou zátěž, kterou musí pneumatiky zvládnout. Volba pneumatik byla ovlivněna také rizikem vzniku puchýřů kvůli brzdění v přímém směru. To znamená, že pneumatiky se mohou snadno přehřát a objeví se tak více puchýřů ve srovnání s jinými okruhy. V minulosti jsme v Monze viděli různé počasí, ale po velmi horkém létě můžeme očekávat vysoké teploty i během závodu. Jak to ovlivní chování pneumatik, uvidíme až během volných tréninků, kde týmy vyzkoušejí různé potenciální strategie.”


Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monze:

23.0 psi psi (přední) a 21.0 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.00° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední  
Japonsko   Superměkká Měkká Střední  
USA Ultraměkká Superměkká Měkká    
Mexiko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Brazílie   Superměkká Měkká Střední  
Abú Zabi Ultraměkká Superměkká Měkká