Alonso, Ricciardo, Verstappen a Sainz potrestáni
Monza obětována novým motorům.
Monza je z okruhů třetí čtvrtiny sezony jednoznačně tím, kde dostanou pohonné jednotky nejvíce zabrat a jejich výkon nejvíce ovlivní čas na kolo. Její dlouhé rovinky a vysoké maximální rychlosti přispívají k její výjimečnosti v kalendáři F1, ale zároveň je to důvod, proč se na ni některé týmy a jejich jezdci vůbec netěší a malou šanci na dobrý kvalifikační výsledek bez váhání vymění za novou pohonnou jednotku. To je případ Daniela Ricciarda, Maxe Verstappena, Fernanda Alonsa i Carlose Sainze.
Pravidla jezdci dovolují čtyři kompletní pohonné jednotky na sezonu a použití dalších komponentů se trestá ztrátou deseti míst na startu, pokud je to první díl z další pohonné jednotky, a pěti míst za každý další z téže jednotky. Daniel Ricciardo si od Renaultu vzal pátý motor i s turbem a šesté MGU-H, proto by měl po kvalifikaci klesnout o 20 míst.
Australanův týmový kolega je na tom jen o trochu lépe. Tento víkend bude ve voze Maxe Verstappena pátý spalovací motor a páté MGU-H, což znamená trest ztráty patnácti pozic na startu velké ceny. Nové součástky dostala i pohonná jednotka Renaultu ve voze Carlose Sainze, který potřeboval páté MGU-H.
Fernando Alonso již v prvním tréninku použil sedmý spalovací motor, deváté MGU-H, sedmé MGU-K, deváté turbo, šestou baterii a pátou řídící elektroniku. To je celkem 35 míst. Stevardi potvrdili, že penalizace budou uděleny v pořadí, v jakém jezdci poprvé vyjeli na trať v prvním tréninku, tedy Ricciardo, Sainz, Alonso, Verstappen. To kupříkladu znamená, že když bude Alonso klesat pořadím až na poslední místo, už potrestaní Ricciardo a Sainz se posunou o jedno místo výše.
Pravidla jezdci dovolují čtyři kompletní pohonné jednotky na sezonu a použití dalších komponentů se trestá ztrátou deseti míst na startu, pokud je to první díl z další pohonné jednotky, a pěti míst za každý další z téže jednotky. Daniel Ricciardo si od Renaultu vzal pátý motor i s turbem a šesté MGU-H, proto by měl po kvalifikaci klesnout o 20 míst.
Australanův týmový kolega je na tom jen o trochu lépe. Tento víkend bude ve voze Maxe Verstappena pátý spalovací motor a páté MGU-H, což znamená trest ztráty patnácti pozic na startu velké ceny. Nové součástky dostala i pohonná jednotka Renaultu ve voze Carlose Sainze, který potřeboval páté MGU-H.
Fernando Alonso již v prvním tréninku použil sedmý spalovací motor, deváté MGU-H, sedmé MGU-K, deváté turbo, šestou baterii a pátou řídící elektroniku. To je celkem 35 míst. Stevardi potvrdili, že penalizace budou uděleny v pořadí, v jakém jezdci poprvé vyjeli na trať v prvním tréninku, tedy Ricciardo, Sainz, Alonso, Verstappen. To kupříkladu znamená, že když bude Alonso klesat pořadím až na poslední místo, už potrestaní Ricciardo a Sainz se posunou o jedno místo výše.