Carlos Sainz po VC Japonska přestoupí do Renaultu!
VC USA pojede Španěl v nových barvách
Už před časem bylo oznámeno, že Carlos Sainz bude na příští sezonu zapůjčen z Toro Rosso do stáje Renault Sport Formula One. Věci se však daly rychleji do pohybu, možná i pod vlivem událostí z japonské Suzuky. Španěl odchází okamžitě a příští závod v Austinu už pojede za Renault! Místo mu podle očekávání uvolní Jolyon Palmer.
Carlos Saínz Vázquez de Castro (narozen 1. září 1994 v Madridu) působí v týmu Toro Rosso třetí sezonu a neustále se zlepšoval. První rok obsadil v šampionátu 15. místo, loni 12. místo a letos je zatím devátý. V poslední době však začínal být netrpělivý, protože se mu zdálo, že Toro Rosso momentálně nenabízí dostatečné podmínky k dosažení výraznějších výsledků. Jeho nejlepším výsledkem je 4. místo ve VC Singapuru 2017 a 5. místo na startovním roštu domácí VC Španělska 2015. Syn dvojnásobného mistra světa v rallye mnohdy nedokázal skrýt své pocity a některými výroky brnkal na nervy šéfů Franze Tosta a hlavně Helmuta Marka. Rozladěnost nedokázal skrýt ani po kvalifikaci v Suzuce. A tak po pouhých několika hodinách přišlo rozhodnutí: Carlos Sainz po VC Japonska opustí Toro Rosso a v následující velké ceně pojede v renaultu. Okolnosti se změnily, a proto jej uvolňujeme dříve, než se původně plánovalo, uvádí se v oficiálním prohlášení Scuderie Toro Rosso.
Na jeho uvolněné místo se vrací Daniil Kvjat, který před Singapurem musel dát sedačku k dispozici talentovanému Pierru Gaslymu.
Franz Tost ke změně uvedl: „Rád bych Carlosovi poděkoval za veškeré úsilí, které u nás prokazoval bezmála tři sezony. Po celou dobu se snažil ze všech sil, pracoval příkladně a se zápalem a díky tomu jsme za ty tři roky společně dosáhli některých výborných výsledků. Proto mu jménem všech ze stáje Toro Rosso přeji, ať se mu v novém týmu daří co nejlépe. A těšíme se, až ho budeme na dráze porážet!“
Carlos Sainz k přestupu dodal: „V první řadě bych chtěl poděkovat stáji Toro Rosso a Red Bullu za to, že mi umožnily letošní sezonu dokončit ve stáji Renault Sport Racing. Konkrétně chci poděkovat všem svým technikům a mechanikům za podporu a úžasnou práci po celá ta léta. Za sebe mohu slíbit, že se v zítřejším závodě budu snažit ze všech sil – aby loučení dopadlo co nejlépe… To, že budu zbývající čtyři velké ceny závodit za Renault, mi dává dobrou příležitost tým poznat ještě dřív, než se počítalo.“