Vandoorne v rozhodující chvíli ztratil část výkonu motoru
Alonso neměl co získat, kritizuje asfalt na hlavní rovince.
Kimi Räikkönen včera za odkládání kvalifikace vinil pneumatiky Pirelli, Alonso dává vinu novému asfaltu na hlavní rovince. Naznačuje, že Italové šetřili na kvalitě a také není standardem, aby byly na jednom okruhu dva odlišné asfaltové koberce. To má být důvodem smyku Romaina Grosjeana pár minut po zahájení kvalifikace a následné nebezpečné situace, která vedení závodu vyděsila natolik, že pokračování kvalifikace pak odkládalo více než dvě hodiny.
"Hlavní rovinka byla prostě příliš mokrá. Nový asfalt... řekněme, že nesplňuje standardy F1. Nemůžeme mít na trati dva rozdílné asfalty."
Alonsova kvalifikace nebyla úspěšná, ale to ho vůbec nemusí trápit, penalizace za nainstalování nové pohonné jednotky by ho tak jako tak odsunula až na chvost startovního pole. Více litoval italské fanoušky čekající v dešti, zatímco vozy a jezdci vyčkávali v pohodlí garáží.
"Je to smutné. Není to poprvé a není to dobré pro diváky ani televizi. Doufám, že FOM nebo FIA něco vymyslí a najde se způsob, jak si poradit s tímto typem situace. Není to nic neobvyklého, už se to stalo mnohokrát . Diváci na tribunách chtějí vidět auta na trati, lidé u televizorů chtějí vidět auta na trati, musí se najít řešení. Trať přitom byla v celkem dobrém stavu, pouze rovinka byla příliš mokrá."
"Jsme v Monze a byli jsme v Q3, takže to bylo dobré odpoledne," řekl Belgičan. "Škoda, že jsme v Q3 nedostali skutečnou šanci, protože jsme přišli o výkon motoru, což se podepsalo na čase na kolo. Nebyla šance zajet dobré kolo, protože v této části kvalifikace jde každý až na limit, více riskuje a už si zvykl na podmínky na trati. Ještě nevíme, co bylo příčinou, ale zajistili jsme si dobré místo na startu."
"Hlavní rovinka byla prostě příliš mokrá. Nový asfalt... řekněme, že nesplňuje standardy F1. Nemůžeme mít na trati dva rozdílné asfalty."
Alonsova kvalifikace nebyla úspěšná, ale to ho vůbec nemusí trápit, penalizace za nainstalování nové pohonné jednotky by ho tak jako tak odsunula až na chvost startovního pole. Více litoval italské fanoušky čekající v dešti, zatímco vozy a jezdci vyčkávali v pohodlí garáží.
"Je to smutné. Není to poprvé a není to dobré pro diváky ani televizi. Doufám, že FOM nebo FIA něco vymyslí a najde se způsob, jak si poradit s tímto typem situace. Není to nic neobvyklého, už se to stalo mnohokrát . Diváci na tribunách chtějí vidět auta na trati, lidé u televizorů chtějí vidět auta na trati, musí se najít řešení. Trať přitom byla v celkem dobrém stavu, pouze rovinka byla příliš mokrá."
Nováček Stoffel Vandoorne se včera počtvrté dostal do Q3, jenže tam nedostal šanci zabojovat. Příčinou byla opět pohonná jednotka Hondy.
"Jsme v Monze a byli jsme v Q3, takže to bylo dobré odpoledne," řekl Belgičan. "Škoda, že jsme v Q3 nedostali skutečnou šanci, protože jsme přišli o výkon motoru, což se podepsalo na čase na kolo. Nebyla šance zajet dobré kolo, protože v této části kvalifikace jde každý až na limit, více riskuje a už si zvykl na podmínky na trati. Ještě nevíme, co bylo příčinou, ale zajistili jsme si dobré místo na startu."