Renault obhajuje lanaření Budkowskeho
Kdo buduje vítězný tým, musí mít ostré lokty
Udělat ze sotva průměrného a léta podfinancovaného týmu F1 špičkový, na to nestačí pouze peníze, ačkoli bez nich to nejde, jak již zjistila řada automobilek. Renault to ví. I proto nyní musí hájit angažování Marcina Budkowskeho, který má know-how na rozdávání. Nezískal ho totiž u konkurence, ale přímo ve FIA, kde měl donedávna přístup k vozům všech týmů a pohonným jednotkám všech výrobců, včetně těch připravovaných pro sezonu 2018. Ferrari, Mercedes, Red Bull, ale i menší týmy teď tlačí na FIA, aby nějak změnila Budkowskeho rozhodnutí, zatímco Renault evidentně nehodlá ustoupit.
"V roce 2020 chceme být špičkovým týmem," řekl Cyril Abiteboul, ředitel týmu Renault, v rozhovoru pro Sky. "Ještě je to daleko, ale přesně víme, co pro to musíme udělat. Mezi středem pole a špičkou je propast o velikosti 1 až 1,5 sekundy (na kolo), proto musíme být agresivní v tom, co děláme pro rok 2020.
Nikdo není v tomto sportu, aby si zde našel kamarády. Existují způsoby jak získat lidi, a to nemusím mluvit o Marcinovi. Prostě potřebujeme růst, továrna v Enstone se musí zalidnit. Když jsme začali (na konci roku 2015), měli jsme 475 lidí a nyní jich je 620. Není tajemstvím, že lidi musíme odněkud získat a ano, lovíme i u konkurenčních týmů.
Renault má jasno v tom, že hodlá postupovat extrémně férově a poctivě. Takže cokoli uděláme, vůči konkurenci to bude velmi poctivé a velmi férové."