Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šokující rychlý konec Cyrila Abiteboula

Šokující rychlý konec Cyrila Abiteboula

Už není šéfem ani ředitelem

Dnes svět motorsportu obletěla šokující zpráva. O možném odchodu Cyrila Abiteboula z postu šéfa týmu se sice již nějaký čas mluvilo, avšak v souvislosti s jeho přechodem do managementu automobilky Alpine spadající do impéria Renaultu. Abiteboul byl ostatně ve druhé polovině minulého roku pověřen vedením rozvoje této sportovní značky, se kterou má Renault prý velké plány. Alpine má nejprve vyhrávat ve F1 a později díky tomu uspět u veřejnosti.

Avšak 43letý Francouz odchází jak z místa šéfa týmu, tak i jeho ředitele, stejně jako ze struktur Renaultu a Alpine.

Ode dneška je generálním ředitelem Alpine, jejího týmu i všech jejích aktivit v motorsportu Laurent Rossi. Nejedná se o člověka z týmu. Přichází z mateřské automobilky, kde je ředitelem strategií a obchodního rozvoje.

Zahraniční média očekávají, ale není to potvrzeno, že místo šéfa týmu přebere Marcin Budkowski. Do Renaultu ale má po velkých úspěších v MotoGP namířeno také Davide Brivio.

Abiteboul si s ředitelem automobilky Lukem de Meo v tiskové zprávě vyměnil slova díků a vzájemného uznání a obě strany poukazují na to, že tým je teď mnohem silnější, než byl po jeho převzetí Renaultem v roce 2016. Není jasné, zda Abiteboul rezignoval nebo byl propuštěn, ani se nedozvídáme, kdy se o jeho odchodu rozhodlo. Detaily se nejspíš dozvíme časem.

Abiteboul se přitom k Renaultu připojil hned po ukončení studia na univerzitě. K týmu se přidal v roce 2007 a od roku 2010 byl jeho výkonným ředitelem. Když se Renault týmu vzdal a ve F1 zůstal pouze jako výrobce motorů, Abiteboul se přesunul k jeho zákazníkovi, týmu Caterham, v němž poprvé zaujal místo šéfa týmu. Po rozčarovaní, které Renault zažil v prvním roce s 2,4 litrovými hybridními motory V6, se dostal na post generálního ředitele jeho programu ve F1 a pomohl obnovit tovární tým, kterému pak šéfoval. Je třeba zmínit, že podle Abiteboulova původního plánu měl tovární Renault v roce 2020 už bojovat o vítězství v šampionátu.

Abiteboul nevymění žlutou a černou Renaultu za modrou značky Alpine. Nová éra začne bez něj. Foto: Renault

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Renault