Sainz poděkoval týmu Toro Rosso rozbitým autem
Gasly s vozem zápolil
Scuderia Toro Rosso prožívala bouřlivý japonský víkend. Nejprve Carlos Sainz vyfasoval penalizaci 20 míst na startu. Diskuse po kvalifikaci pak vyvrcholila jeho okamžitým uvolněním do Renaultu. V závodě Španěl hned v úvodním kole po vlastní chybě havaroval a tým se vrací domů bez bodu.
Francouz Pierre Gasly dostal první příležitost ve F1 před týdnem v Singapuru. Rozkoukával se a velkou cenu absolvoval bez viditelných chyb. V Japonsku vylepšil své postavení na startovním roštu (14.) i v závodě (13.), ale k bodované desítce bylo stále ještě daleko.
„Byl to dost těžký závod a jsem z něj trochu zklamaný. Celková rychlost dnes nebyla nijak vysoká a já jsem s autem docela zápolil. Přesto jsem se snažil ze všech sil. V jednu chvíli se mi podařilo držet hned za haasem, ale sotva jsem začal ztrátu snižovat, bylo moc těžké se ho udržet, natož se ho pokusit předjet. Pak se mi zablokovala kola a musel jsem do depa dřív, než jsme měli v plánu. Takže, jak říkám, určitě to nebylo jednoduché, to je jisté, ale budeme se snažit dál,“ odhodlaně komentoval svůj výkon Pierre Gasly.
Carlos Sainz si loučení s týmem Toro Rosso jistě představoval jinak. Na roštu stál po penalizaci až v poslední řadě, takže nemohl čekat zázraky, ale chtěl bojovat o co nejlepší výsledek. Možná právě proto svou snahu o rychlý postup kupředu přehnal, udělal jezdeckou chybu a hned v prvním kole havaroval. Příště už bude v jeho sedačce sedět navrátilec Daniil Kvjat, zatímco Španěl vystrnadí z kokpitu renaultu Jolyona Palmera.
„Je to pro mě velké zklamání. Takhle jsem si loučení se stájí Toro Rosso určitě nepředstavoval. Za to, že jsem už v prvním kole odstoupil, bych se celému týmu rád omluvil,“ přiznal sklíčený Carlos Sainz. „Na startu jsem zkusil naplno zariskovat, abych se posunul o pár míst dopředu. Na vnější stopě šesté zatáčky jsem najel na větší množství špíny, než jsem počítal, že tam bude, a auto šlo do smyku. Prostě tak. Je to škoda, protože jsem se fakt těšil, že se tady v Suzuce s týmem umístíme relativně vysoko. Ale z jedné strany se na to dívám pozitivně: Ty tři roky, co jsem v téhle stáji strávil, byly naprosto úžasné. Pro mě znamenaly ideální průpravu. Ve srovnání s ročníkem 2015 je dnes ze mě daleko vyspělejší a lepší závodník. Za to vděčím právě stáji Toro Rosso. Je to skvělý kolektiv profesionálů. Hodně mi pomohli, aby se ze mě stal jezdec, jakým dnes jsem. Až budu večer z okruhu odjíždět, budu z toho trochu naměkko…“