Michelin nemá zájem o návrat do F1
Co konkrétně mu překáží?
Rok 2021 je sice hodně daleko, ale již teď víme, že F1 projde obrovskou změnou. Nová concordská dohoda možná změní hierarchii či počet týmů, mnohým jezdcům vyprší kontrakty, na tratích uvidíme novou generaci vozů navrženou Rossem Brawnem a pohánět ji pravděpodobně budou méně zelené a více hlučné motory. A co pneumatiky? Na rok 2021 nemá smlouvu ani Pirelli a změněná F1 by mohla přilákat i jiné výrobce. Horkým kandidátem by měl být francouzský Michelin, jehož pneumatiky dokazují své kvality v závodech po celém světě včetně špičkových sérií MotoGP, Formule E, WEC a WRC. Jenže jeho závodní ředitel Pascal Couasnon o návratu do F1 ani neuvažuje.
"Dokud se nezmění pravidla, tak to vůbec nepřipadá v úvahu," řekl Couasnon v rozhovoru pro noviny AS. "Pro nás nemá smysl vyrábět třináctipalcové pneumatiky, když v běžném provozu se takové nepoužívají. Kdyby tam byla osmnáctipalcová kola, to by bylo něco jiného. Jenže mně se zdá, že změny plánované na rok 2021 jsou zaměřeny na motory a náklady. Pro nás je nejdůležitější technologická výzva, díky níž bychom se něco naučili. Bez ní nemá smysl investovat."
Jelikož v oblasti motorů Brawn prosazuje mírný příklon k prostším závodním motorům, dá se očekávat, že bude chtít zachovat i typické baculaté pneumatiky. Současný monopolní dodavatel Pirelli se v médiích rád pyšní tím, že je schopen vyvinout a dodat cokoliv, o co ho formule 1 požádá.