Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kubica prý nezvládl práci s pneumatikami

Kubica prý nezvládl práci s pneumatikami

Sirotkin je bohatší i rychlejší

Další zdroj předem prozrazuje, kdo bude a kdo nebude příští rok závodit v F1 za tým Williams. Flavio Briatore před pár dny prozradil, že Robert Kubica a Nico Rosberg nedali dohromady dostatek sponzorů na to, aby mohli konkurovat Sergeji Sirotkinovi, jehož vstup do F1 údajně ruští sponzoři podpoří částkou 20 milionů eur. Webová stránka Sportowefakty.wp.pl nyní zveřejnila rozhovor s Andrewem Bensonem, ve kterém uznávaný reportér BBC mluví o Kubicově problému s pneumatikami.

Kubica v F1 naposledy závodil v roce 2010 a od roku 2011 je monopolním dodavatelem pneumatik Pirelli. Jeho loňské pneumatiky sice byly konzervativnější, ne tak rychle degradující, jak se používaly dosud, ale přesto mají  celou řadu odlišných vlastností od extrémně trvanlivých pneumatik Bridgestone z roku 2010. Polákovi musí být cizí celý systém směsí pneumatik s různými ideálními teplotními okny. Na pneumatikách se ale může projevit i zápas s jinými vlastnostmi vozu, například s odlišným rozložením hmotnosti s těžkou hybridní pohonnou jednotkou. Kupříkladu různé teploty předních a zadních pneumatik měly být důvodem, proč Mercedes na začátku loňské sezony nestačil tempu Ferrari a proč ho v Monaku porazil i Red Bull.

Je pravdou, že Sirotkin v posezonním testu na okruhu Yas Marina zajel rychlejší kola než Kubica a díky místu stálého testovacího jezdce Renaultu už má se současnými vozy a pneumatikami nějaké zkušenosti. Kubica předtím seděl v aktuálním voze pouze jednou a shodou okolností to na Hungaroringu byl také Renault, ale Francouzi si pak do týmu raději vybrali Carlose Sainze.

"Hlavním Robertovým problémem byla kvalifikační rychlost s nízkým množstvím paliva v nádrži," řekl Benson. "Kubica za celý den nedokázal lépe využít pneumatiky a zlepšit své časy. Dostala se ke mně informace, že 33letý jezdec i sám přiznal svému manažerovi, že má problém adaptovat se na nové pneumatiky Pirelli. Nic nového pod sluncem, hodně jezdců mělo problém s novými pneumatikami od italské společnosti. Pro Kubicu ale může být proces adaptování podstatně náročnější. Na rozdíl od jiných jezdců nezávodil ani v jedné z uplynulých šesti sezon, ani s pneumatikami Pirelli.

Nakonec se management Williamsu v Grove rozhodl, že Kubica na tuto práci není vhodný a v současné situaci ani nemohou riskovat. Z tohoto důvodu si vybrali Sirotkina."


Zmíněným manažerem by měl být Nico Rosberg, od kterého si Kubica mohl vyžádat i nějakou tu radu. Mistr světa z roku 2016 si pak možná nevhodně pustil pusu na špacír, protože jako zdroj informací ho zmínil i Briatore. Teď je to už ale asi jedno. Že Sirotkin s Williamsem vyjednává už pouze o detailech kontraktu, naznačuje i fakt, že Daniil Kvjat, poslední ze tří kandidátů na obsazení už jediné volné závodní sedačky, včera oznámil přijetí místa vývojového jezdce Ferrari.