Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Který z týmů nejvíce pokročil?

Který z týmů nejvíce pokročil?

Toro Rosso jediné meziročně zpomalilo

Je za námi první velká cena sezony 2018, a ačkoli dělat na základě jejích výsledků nějaké závěry může být předčasné, pojďme se o to alespoň pokusit. Na pomoc si vezmeme srovnání nejlepších kvalifikačních kol VC Austrálie 2017 a VC Austrálie 2018 v podání jednotlivých týmů. Okruh v Albert Parku se nijak zásadně nezměnil, zato ultrasofty Pirelli jsou měkčí než loni a na vozech se objevilo Halo. Důležité je, jak velký krok tým udělal ve srovnání s konkurencí. Na paměti je třeba mít pouze to, že zvýšení kvalifikační rychlosti nemusí být přímo úměrné zlepšení závodního tempa.

Mercedes -1,024 s
Přibližně sekundové zlepšení Mercedesu je výborným orientačním bodem pro hodnocení ostatních týmů. Loňský i letošní čas dosáhl Lewis Hamilton a do obou závodů odstartoval z pole position.

Ferrari -0,628 s
Tohle je důvod obav Sebastiana Vettela z toho, že Mercedes Ferrari během 12 měsíců ujel a začátek této sezony nebude tak dobrý jako té loňské, ve které mu prvních šest závodů vyneslo tři první a tři druhá místa. Ve srovnání s Mercedesem je meziroční zlepšení pouze dvoutřetinové, ačkoli na tom může mít podíl i ne tak povedený Vettelův poslední kvalifikační pokus. Během něj byl však nespokojen s jízdními vlastnostmi vozu SF71H.

Red Bull -1,606 s
Nejspíš jeden z důvodů optimismu Christiana Hornera. RB14 poháněné motorem Renault R.E.18 asi i přesto nemůže mít ambici pravidelně porážet Mercedes v kvalifikacích. Stejné zlepšení závodního tempa by nicméně dokázalo zdramatizovat závody. A body se udělují v neděli. Pokud nic jiného, ​​měl by z toho být alespoň vyrovnanější boj s Ferrari.

Force India -1,059 s
Za málo peněz hodně muziky, to je už léta heslo tohoto týmu. S násobně nižším rozpočtem než Mercedes se také zlepšil přibližně o sekundu. A to ještě v Austrálii na vůz nasadil mnoho dílů, které v předtím vůbec nestihl otestovat, kvůli pomalejšímu tempu zimního vývoje a výroby. Má však velký problém, za ním se vynořují probuzení obři. A také trpasličí Haas…

Williams -0,213 s
Force India může těšit alespoň to, že jeho nejvážnější loňský soupeř, jak se zdá, udělal krok špatným směrem. Málo zkušeného Lanceho Strolla spároval s nováčkem Sergejem Sirotkinem a vůz postavený podle zcela nového konceptu a pod novým technickým ředitelem Paddym Lowem je nestabilní v nájezdech do zatáček. Výsledkem je, že loňský čas Felipeho Massy z Q3 se porovnává s letošním Strollovým časem z Q2. Williams je proto v tomto žebříčku druhý od konce.

Renault -1,914 s
Jeden ze dvou probuzených obrů. Zisk devíti desetin na Mercedes je stejně tak výsledkem celosezonního snažení, jako i zimního pokroku, zlepšení šasi továrního týmu a francouzského motoru a své asi udělalo i nahrazení Jolyona Palmera Carlosem Sainzem. Letošní nejlepší čas totiž zajel španělský jezdec, a to ještě v Q2. Q3 v Austrálii Renaultu nevyšla, takže skutečné zlepšení může být ještě o něco větší, přitom už tohle srovnání ho staví na první místo žebříčku.

Toro Rosso +0,045 s
Toro Rosso je jediným týmem, který byl letos v australské kvalifikaci pomalejší než loni, i když jen o pár setin sekundy. Pokud za základ bereme jednosekundová zlepšení týmů Mercedes a Force India, je potřeba vysvětlit ztrátu jedné sekundy. Ta by se dala jednoduše celá přičíst motoru Honda, ale je tady i rozdíl v jezdcích. Zatímco Pierre Gasly i Brendon Hartley jeli v Melbourne poprvé, loni mělo Toro Rosso už poměrně zkušenou jezdeckou dvojici Carlos Sainz / Daniil Kvjat.

Haas -0,887 s
Zatímco nedělní vystoupení amerického týmu vyvolalo v padoku nemalý povyk, reálný rozdíl v nejlepším australském kvalifikačním čase zas tak velký není. Šok je asi zvětšen tím, že americký tým šel loni (i předloni) během sezony s výsledky prudce dolů, ale v Austrálii je najednou opět v čele středu pole. Nezapomínejme, že Romain Grosjean byl loni v kvalifikaci šestý, stejně jako letos Kevin Magnussen.

McLaren -1,828 s
Druhý z probuzených obrů a dokonce mohl být na špici žebříčku, kdyby Fernandu Alonsovi těsně neunikl postup do Q3, kde by možná svůj čas ještě trochu vylepšil. Velký podíl na zlepšení jistě má přechod od Hondy k motorům Renault.

Sauber -1,680 s
Švýcarský tým byl nejpomalejší loni a je nejpomalejší letos, ale zdá se, že to s dobíháním středu pole myslí vážně. Prostor pro zlepšení má největší ze všech.