Přestupová šeptanda začíná
Uvolní se místo ve Ferrari, Mercedesu nebo Red Bullu?
Většina jezdců větších týmů má již nějakou dobu podepsány kontrakty na sezonu 2020 se svými současnými zaměstnavateli, takže tento rok žádný velký přestupový kolotoč neočekáváme. Teoriím, zvěstem a drbům se ale nevyhneme a kdoví, možná jedna nebo dvě budou nakonec i pravdivé.
V Monaku se začalo hlasitě šeptat, že Sebastian Vettel toho má po boku mladého Charlese Leclerka a za pokračující dominance Mercedesu už plné zuby a sezony 2020 by se nejraději nezúčastnil. Od poloviny roku 2018 se na trati často trápí, stěžuje si na politiku uvnitř Ferrari. Roční přestávka a změna týmu by mu mohly prospět. Pokud by závodní přilbu nepověsil na hřebík natrvalo a nevěnoval se už pouze sekání trávníku kolem své švýcarské vily.
Okamžitě se začalo pracovat na seznamu potenciálních náhradníků. Jen málokdo do něj zařadil Micka Schumachera, jelikož s Leclerkem by vytvořili příliš nezkušenou dvojici pro špičkový tým. Větší šance prý mají Valtteri Bottas (na kterého má ale Mercedes ještě roční opci), Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen a Sergio Pérez. V divočejších představách by to mohl být i Fernando Alonso, neboť management v Maranellu se od roku 2014 značně obměnil.
"Absolutně nemám v plánu skončit se závoděním ve F1," prohlásil Vettel v rozhovoru pro Auto Bild. "Pořád mě to baví a moje mise ve Ferrari ještě neskončila. Míníme udělat vše proto, abychom vývoj letošní sezony ještě nějak otočili a Kanada by měla být bodem zlomu. Máme dobrý vůz, ale ještě ho musíme lépe pochopit."
I druhý drb se týká Hülkenberga, neboť Němci končí tříletá smlouva s Renaultem a vedle vysoce ceněného Daniela Ricciarda si zatím nevede vůbec špatně. Údajně má za sebou první rozhovory s Red Bullem. Teorie počítá s tím, že Pierre Gasly se možná nedokáže ve velkém týmu usadit a bude vrácen do Toro Rosso jako před lety Daniil Kvjat. Další možností je, že znuděný Lewis Hamilton letos ukončí kariéru závodníka a jeho místo u Mercedesu zaujme populární Max Verstappen. Hülkenberga si má Red Bull pojistit jako zálohu pro oba scénáře.
V roce 2014 Fernando Alonso nečekaně opustil Ferrari, Red Bull následkem toho o to nečekaněji přišel o Sebastiana Vettela a do A-týmu povýšil nezkušeného Kvjata, což nebyla moc šťastná volba. Dává celkem smysl, aby Red Bull od té doby vždycky měl i dobrý plán B.
"Tenhle drb je tak přitažený za vlasy, že jej ani nechceme komentovat," řekl Helmut Marko, také pro Auto Bild. "Je to totální nesmysl. Totéž jsem dokonce musel říci Gaslymu, jelikož mi kvůli tomu telefonoval!"
"Michael skončil, když mu bylo 38 let. Mně je teď 33 a rozhodně si dovedu představit dalších pět let. Hodlám pokračovat a dále se zlepšovat až do okamžiku, kdy mě to tu skutečně přestane bavit," prohlásil Lewis Hamilton o své budoucnosti ve F1.
Také se mluví o tom, že Scuderia Ferrari stáhne zpět z Alfy Romeo Simoneho Restu, což by znamenalo, že švýcarský tým přijde o svého technického ředitele. Zatím se však potvrdilo pouze to, že do Maranella míří Marco Adurno, jeden ze zkušených inženýrů Red Bullu, což Marko označil za "běžnou rotaci" zaměstnanců mezi špičkovými týmy.