Český jezdec o svém angažmá v Japonsku
Jarek: "Budu mít výhled přímo na sopku".
Nakolik jste se formulí Nippon seznámil?
Vozy jsou podobné F3000, kde jsem v minulosti závodil. Jsou však různé odlišnosti, například motory jsou jiné a výkonnější, liší se aerodynamika a hlavně dodavatelem pneumatik je Bridgestone, který dodává poměrně měkké pneumatiky. Jsou povinné zastávky v boxech, musí se minimálně tankovat, ale běžně se mění i pneumatiky, takže zastávky se podobají F1. Šampionátem prošlo hodně známých jezdců, jezdí se tam dost ostře.
Máte představu o okruzích, kde se závodí?
V Japonsku jsem nikdy nezávodil, nemám s žádným okruhem zkušenosti. Na druhou stranu je poměrně dost oficiálních testů, kdy se dají tratě naučit. Nicméně tři závody se jedou v Suzuce, která patří mezi nejtěžší okruhy na světě.
Jaké výsledky by vás uspokojily?
Pochopitelně bych chtěl být co nejvýše, ale bude to těžké. V šampionátu je hodně kvalitních jezdců, kteří ho pojedou už podruhé nebo potřetí a mají výhodu ve znalosti vozů i okruhů.
Jak na vás zapůsobilo Japonsko? Už víte, kde budete bydlet a neobáváte se komunikačních problémů?
Je tam jiná kultura, Evropan si musí zvykat na hodně nových věcí. Doufám, že se s tím dokáži vypořádat, budu bydlet kousek od sídla týmu, to by mi mělo adaptaci usnadnit. Tým sídlí u Fuji, což je asi 100 km od Tokia, z bytu budu mít výhled přímo na sopku. Pokud jde o komunikaci, asi to nebude nejsnazší, protože není mnoho Japonců, kteří ovládají angličtinu velmi dobře. Věřím ale, že s případnými problémy mi pomůže tým.