Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gasly: Na Grosjeanově místě bych se omluvil

Gasly: Na Grosjeanově místě bych se omluvil

Video s kolizí si pustil 50krát

Jezdec letí do místa konání velké ceny, ubytuje se v hotelu, aklimatizuje se, splní všechny své povinnosti vůči sponzorům a médiím, absolvuje tréninky, hodiny stráví na poradách s inženýry a při nastavování vozu, v kvalifikaci jde na hranice svých možností. A pak ho v neděli někdo sestřelí z trati ve třetí zatáčce po startu. Není divu, že 22letý Pierre Gasly kolizi s Romainem Grosjeanem nedokázal hodit za hlavu, i když na to měl dva týdny. Snad zajímavější než pláč nad rozlitým mlékem je pohled na Grosjeanovo počínání očima jiného jezdce.

Připomeňme si, že zkušenější z dvojice francouzských jezdců ve Španělsku poměrně bezpečně směřoval do výjezdové zóny na vnější straně třetí zatáčky, ale dupl na plynový pedál a následně do něj uprostřed trati narazili Gasly a Nico Hülkenberg. Pro všechny tři tím závod okamžitě skončil.

"Už jsem s ním o tom nemluvil a on za mnou také nepřišel. Já bych se na jeho místě alespoň omluvil," řekl Gasly v Monaku. "To video jsem viděl 50krát. Jistě, po boji je už každý generálem a za volantem je to jiné, protože se musíte rozhodnout ve zlomku sekundy. Když se na to podíváte 50krát a 10 minut přemýšlíte, co mohl udělat jinak, tak je to pak snadné.

Jenže on ztratil kontrolu nad vozem, a když ji opět získal, tak si řekl: Jsem zpátky ve hře! Byl příliš optimistický, když si myslel, že to už má pod kontrolou a že to zvládne. Podle mě sešlápnul plyn a podruhé přišel o kontrolu.

Kdyby byl trpělivější, nejspíš by vyjel mimo trať. Možná by musel tvrději zabrzdit a poškodil by všechny čtyři pneumatiky. Blbý začátek závodu, ale aspoň by nezničil závod i mně a Nikovi. Teď se to snadno řekne, ale jistě měl jiné možnosti, které by byly lepší pro něj i pro nás s Nikem."

V zákulisí se dokonce začalo šuškat, že tým Haas přemýšlí nad možnostmi, jak se Grosjeana zbavit. Ten byl před rokem 2016 získaný z Renaultu, aby se stal jezdeckým vůdcem týmu, jenže v poslední době se mu moc nedaří. Poslední body získal loni v Japonsku. Před španělskou havárií se připravil o spoustu bodů, když v Ázerbájdžánu narazil do bariéry během jízdy za safety carem.

"Myslím, že děláte z krtince horu, nebo jak se to říká…“ snaží se bránit Grosjean. "Poslední dva závody nevyšly podle plánu. To se občas stává, občas máte horší období. V Barceloně jsem prostě ztratil zadek vozu, když jsem se vyhýbal týmovému kolegovi. To je všechno. Máme rychlost, máme skvělý tým. Nemáme body, ale není důvod k obavám."