Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton volá po "odlišném formátu" v Monaku

Hamilton volá po "odlišném formátu" v Monaku

NASCAR s jeho žlutými fázemi je daleko zábavnější

Lewis Hamilton nebyl spokojen se závodem v Monaku, který byl i z jeho pohledu extrémně nudný. V tomto se shodl s Fernandem Alonsem, jenž dokonce řekl, že to byl nejnudnější závod v jeho životě. Monako přitom má status perly mezi velkými cenami F1 a nuda na trati neladí se zdejší atmosférou úspěchu, bohatství a popularity. Ale co s tím?

"Je to nejočekávanější závod, velmi výjimečná událost v kalendáři F1. Musel jsem si říct: To je ostuda, že závod není tak vzrušující jako trať a celá ta podívaná kolem. To místo je jedinečné, ale myslím si, že tam potřebujeme mít odlišná pravidla, rozvrh, prostě něco… Jezdec by neměl mít možnost odjet celý závod s jednou zastávkou," navrhuje Hamilton.

"Možná by pomohl odlišný formát, něco takového. Něco, co by zamíchalo kartami, ale nevím co přesně. Podívejte se na NASCAR. Tam mají několikrát za závod safety car jen tak, bez pořádného důvodu, takže se pole opět spojí do jednoho balíku. Za závod je asi tak 100 žlutých fází, které pole udrží pohromadě. Možná by se tu měly jet dva závody. Nevím, ale bylo to nejdelších 78 kol mého života. Strašně dlouhých."

Za zmínku stojí, že jak časné zastávky v boxech, tak porucha vedoucího Daniela Ricciarda zpomalily špičku natolik, že se v závěru závodu nechala dohnat jezdci ze středu pole, kterým obyčejně dává kolo. Esteban Ocon byl v cíli o pouhých pět sekund později než Kimi Räikkönen s Valtterim Bottasem, a to za jeho zadním křídlem jeli Pierre Gasly, Nico Hülkenberg i Max Verstappen, jenž odstartoval z posledního místa.

Tak pomalé tempo muselo být pro jezdce ze špičky mučivé, ale snaha předjíždět v úzkých uličkách by zřejmě vedla pouze ke zničení pneumatik. Ty v příběhu sehrály důležitou roli. Pirelli kvůli tomuto typu trati vyvinulo novou hyperměkkou směs. Extrémně měkké pneumatiky měly jezdce motivovat k více zastávkám. Ale už na začátku monackého víkendu bylo jasné, že jezdci ze špičky raději budou jezdit hodně pomalu a na jednozastávkové strategii šetřit gumy, jen aby druhou návštěvou boxů neztratili pozice, které by už bez předjíždění zpět nezískali.

"Za jezdce mohu říci, že jsme v podstatě vůbec netlačili. Měli jsme masivní rezervu. Není normální, jak málo jsem se musel snažit. Nepamatuji si podobný závod," podotkl Hamilton.

Hamilton ještě v Monaku přišel i s alternativou, že trať, ze které se snad dvě třetiny neměnily celá desetiletí, by se mohla prodloužit o nějakou tu rovinku.

"Princi Albertovi jsem řekl, že by se trať mohla prodloužit. Jezdíme časy kolem minuty a 11 sekund a cest je ještě dost, takže bychom tuto skvělou trať snad mohli změnit, aby byla ještě lepší."