Posílené mercedesy znovu vpředu
VC Rakouska – 1. trénink
Úvodní trénink na VC Rakouska mnoho vzruchu nenabídl. Vpředu jsou značně inovované mercedesy, ferrari ani red bully však příliš nezaostávají.
Na rozdíl od předchozích dnů v alpském údolí nepršelo. Po nočním dešti ale nebyla dráha ještě zcela suchá. Teplota vzduchu činila 19, asfaltu pouhých 25 stupňů.
U Williamsu byl opět aktivován Kubica, který za volantem nahradil Sirotkina. Ani on ale nedokázal nemocné auto přimět k alespoň trochu slušnějšímu tempu.
Robert Kubica se opět svezl, moc potěšení mu to ale asi nepřineslo
Mezi prvními vyrazili k instalačním kolům Vettel a Alonso. Základní čas pak stanovil, na superměkké směsi, Verstappen – 1:08,474. Z něj nikdo na větvi nebyl, optimisté jsou dokonce názoru, že by mohla během víkendu padnout hranice jedné minuty. Nizozemec se záhy zlepšil na 1:06,1, Hamilton nejprve zůstal desetinu za ním, ale pak ho výkonem 1:05,8 přeskočil. V té chvíli čtvrtý Vettel si stěžoval, že brzda na levém předním kole prakticky nereaguje. Gasly na svém toro rosso zkoušel různé verze předního přítlačného křídla a vypadalo to, že se zdarem.
Po půlhodině už byla silná šestka jako obvykle srovnána v čele v pořadí Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Verstappen a Ricciardo. Alonso ještě neměl změřené kolo, nejpomalejší byli dle očekávání Kubica a Stroll.
Přibývalo drobnějších incidentů. Verstappen bez následků vykroužil hodiny, Vandoorne si skočil přes obrubník a pochroumal si přední křídlo.
Když po tři čtvrtě hodiny vracely týmy technikům Pirelli úvodní sadu pneumatik, byl stále nejrychlejší Hamilton (1:05,5), následován Ricciardem (1:05,5), Bottasem (1:05,7), Verstappenem (1:05,7), Vettelem (1:05,7) a Räikkönenem (1:05,8). Zbytku světa zatím dominoval Grosjean (1:06,3).
Teprve ve druhém poločase se dosavadní nudná podívaná trochu rozpohybovala. Hamilton obul ultraměkké gumy a rázem umazal ze svého maxima půl sekundy. Bottas postoupil na 1:05,3, Hamilton kontroval s 1:04,8. Výborně rozjeté kolo měl také Verstappen, ale nedotáhl ho k úspěšnému konci. Leclerc si udělal výlet mimo trať, situaci ovšem ustál s přehledem starého mazáka. Vandoornea a Vettela pro změnu čekala po skončení seance návštěva u sportovních komisařů kvůli jejich vzájemné kontroverzi při vyjíždění z boxů.
Dvacet minut před koncem měl stále nos vpředu Hamilton (1:04,8) před Bottasem (1:04,9). Verstappenem (1:05,0), Vettelem (1:05,1), Ricciardem (1:05,5) a Räikkönenem (1:05,7). V dalším průběhu se už nikdo o rychlá kola nepokoušel a celkový ruch na dráze postupně klesal k nule.
Podle odborníků naznačil trénink jednu jedinou věc. Red bully nebudou nedostatečnou silou svých motorů Renault hendikepovány tolik, jak se předpokládalo. Za zmínku stojí i Leclercovo umístění.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:04,839 | 39 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:04,966 | + 0.127 | 39 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:05,072 | + 0.233 | 42 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:05,180 | + 0.341 | 29 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:05,483 | + 0.644 | 22 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:05,776 | + 0.937 | 31 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:06,028 | + 1.189 | 31 |
8. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:06,055 | + 1.216 | 40 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:06,215 | + 1.376 | 31 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:06,394 | + 1.555 | 36 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:06,400 | + 1.561 | 32 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:06,404 | + 1.565 | 23 |
13. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:06,427 | + 1.588 | 29 |
14. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:06,455 | + 1.616 | 42 |
15. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:06,479 | + 1.640 | 35 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:06,567 | + 1.728 | 32 |
17. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:06,612 | + 1.773 | 30 |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:06,698 | + 1.859 | 30 |
19. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:06,871 | + 2.032 | 45 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:07,424 | + 2.585 | 38 |