Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton nadále nejrychlejší

Hamilton nadále nejrychlejší

VC Rakouska – 2. trénink

Také druhý trénink na VC Rakouska na Red Bull Ringu se stal Hamiltonovou kořistí. V dlouhých úsecích se ale náskok Mercedesu neprojevil.

Ani odpoledne původně předpovídaný déšť nepřišel. Teplota se zvedla pouze na 21 stupňů, asfalt měl stupňů sedmadvacet.

Renault ohlásil, že nastupuje s pozměněným nastavením vozů. Hülkenberg zkoušel větší přítlak, Sainz měl upravenou konfiguraci zadního křídla.

Měřítko nastavil Magnussen sotva průměrným časem 1:07,0. Ten rychle na superměkkých pneumatikách vymazal Alonso – 1:06,4. Z favoritů se jako první představila obě ferrari, přičemž Räikkönen byl zpočátku rychlejší než Vettel. Z ošemetné situace se dostával Ericsson, který po smyku málem trefil svodidla. O chvíli později se stejný kousek povedl Sainzovi. Franz Tost mezitím přiznal v rozhovoru pro televizi ORF, že monoposty Toro Rosso trpí v některých sektorech silnou nedotáčivostí.

Po dvaceti minutách figurovalo na nejvyšším místě v průběžném pořadí Vettelovo jméno (1:05,0). Následovali Bottas (1:05,0), Ricciardo (1:05,1), Hamilton (1:05,1), Räikkönen (1:05,9) a Verstappen (1:06,0).

Pod 1:05 se nejdříve proboural Hamilton (1:04,6). Rovněž Bottas zrychlil na 1:04,8. To už se schylovalo k simulacím kvalifikace. Na ultraměkkých gumách to nejprve rozjel Vettel, musel však svůj pokus přerušit. Další už šanci nedostali, protože Gasly uvízl v pověstné poslední zatáčce s ulomeným závěsem v kačírku. Seance byla přerušena, naštěstí jen na čtyři minuty. 

Pierre Gasly druhý trénink ukončil předčasně 

Ani ostatním na ultrasoftech štěstí nepřálo. K všeobecnému údivu se nikdo nezlepšoval. Hamilton hlásil potíže s hybridním systémem, Verstappenovi se nejdříve zablokovalo kolo, potom ujela záď. Haasy držely sedmou a osmou pozici, top ten doplňovali Gasly a Vandoorne.

V dlouhých úsecích udal tón Vettel časy kolem 1:08,5, průměr obou red bullů byl někde okolo 1:09. Jako poslední se do díla pustily mercedesy a v zásadě se držely na Vettelově úrovni. Překvapilo, jak dlouho vydrželi jezdci na ultraměkkých gumách, někteří hodně přes dvacet kol.

V dlouhých úsecích držela ferrari s mercedesy krok 

V závěru se ještě jednou přezouvalo. Na čerstvé měkké směsi zajeli Hamilton i Vettel shodně kola za 1:07,6.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:04,579   37
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:04,755 + 0.176 42
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:04,815 + 0.236 53
4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:05,031 + 0.452 48
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:05,125 + 0.546 48
6. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:05,265 + 0.686 42
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:05,429 + 0.850 38
8. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:05,559 + 0.980 41
9. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:05,758 + 1.179 31
10. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:05,930 + 1.351 47
11. Carlos Sainz Renault Renault 1:05,999 + 1.420 38
12. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:06,096 + 1.517 30
13. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:06,133 + 1.554 43
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:06,199 + 1.620 29
15. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:06,273 + 1.694 42
16. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:06,326 + 1.747 49
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:06,332 + 1.753 55
18. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:06,354 + 1.775 48
19. Fernando Alonso McLaren Renault 1:06,429 + 1.850 33
20. Lance Stroll Williams Mercedes 1:06,626 + 2.047 44