Grosjean boural kvůli trampotám s volantem
Chtěl vypnout DRS, ale netrefil tlačítko
Důvod havárie Romaina Grosjeana po dvanácti kolech prvního tréninku rozhodně nepatří k těm, které jsme už slyšeli tisíckrát. Francouzský jezdec se sedmi lety zkušeností se závoděním v F1 na konci rovinky prstem netrefil tlačítko pro deaktivaci DRS.
Není to první letošní selhání Grosjeanových prstů. V Ázerbájdžánu jsme ho viděli havarovat během zahřívání gum za safety carem. Později jsme se dozvěděli, že při zběsilém otáčení volantem zavadil o přepínač a nechtěně tak kompletně přesunul rozložení brzdné síly na zadní kola. Dnes zdemoloval své šasi poté, co v rozhodující chvíli nadskočil na hrbolu a v následující se už ocitl na hranici první zatáčky se stále otevřeným zadním křídlem.
"Vůz je zničený, je mi to líto, strašně moc. Myslím, že jsem najel na hrbol. Netrefil jsem tlačítko," řekl Grosjean do týmové vysílačky.
Haas pro Grosjeana připravil vůz na náhradním šasi, jenže existuje pravidlo zavedené proto, aby s sebou týmy nevozily a rezervní vozy, které byly před lety výsadou bohatých stájí. Jezdec se nesmí v jeden den objevit na trati s dvěma různými šasi, takže bylo jasné, že Grosjean se nezúčastní druhého tréninku.
"Musíme vyměnit šasi. Druhý trénink nepojede. To je všechno," řekl po havárii Gűnter Steiner, šéf týmu Haas.