Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Strollovi auto divoce ustřelilo

Strollovi auto divoce ustřelilo

Williams: Pochopit záhadný jev

Williams prožil další velké zklamání. Jeden jezdec zajel nejhorší čas a ten druhý vůbec žádný. Přitom inženýři si hodně slibovali od novinek, které měly přinést viditelné zlepšení. To nenastane, dokud se záhada poruch nevyjasní.

V kvalifikaci měl Williams bohužel velký technický problém, který byl u obou aut příčinou smyku. Pro Strolla to znamenalo konec kvalifikace, Sirotkin se dokázal vrátit do boxů a zaznamenal jeden měřený čas.

Setkali jsme se s jevem, na jaký jsme za celý dosavadní průběh sezony nenarazili, a vlastně ani nikdy předtím,“ vysvětloval hlavní technik Paddy Lowe. „Aktivace DRS občas způsobovala úplné vysazení aerodynamického zatížení podlahy, které se pak při najíždění do následující zatáčky samo neobnovilo. Když dostala obě auta smyk, najížděla do zatáčky bez potřebného zatížení podlahy, což mělo očividné následky. Na tuto velkou cenu jsme přijeli s řadou nových prvků na šasi. Během prvního a druhého tréninku jsme je vyhodnocovali. Ten nový jev v souvislosti s DRS se v prvním tréninku objevil jenom u jednoho auta, ale nesprávně bylo určeno, že souvisí s konkrétní konfigurací, se kterou jsme se rozhodli nepokračovat v druhém tréninku, kvalifikaci ani závodě. Nyní musíme přesně pochopit, která změna na vozech způsobila tento jev, jenž zcela souvisí s používáním DRS.

Sergej Sirotkin se svěřil s nejhorším zjištěním z kvalifikace

Sergej Sirotkin (18. místo) sice zaznamenal alespoň nějaký čas, ale ten vůbec neodpovídal možnostem. Rus pak technických problémů hodně litoval: „Dnešek nám přinesl velké zklamání. Pokrok týmu je hodně viditelný, protože za určitých podmínek jsme schopni zabrat a dostat z auta vyšší rychlost. V kvalifikaci jsme měli nejhorší možné podmínky, pokud jde o stav dráhy a teplotu vzduchu. Svítilo totiž slunce a bylo moc horko. Věděli jsme, že podmínky nebudou ideální, a na chování auta to bylo znát. Je těžké dosáhnout optimálního vyvážení do zatáček. Auto šlo do smyku, ale to patří k věci. I kdybychom o tomhle víkendu zajeli ideální kolo, pořád by nám do druhé části kvalifikace chybělo šest desetin vteřiny. To je pro nás na celém zklamání asi to nejhorší zjištění.

Ještě hůř dopadl Lance Stroll (bez času): „V nájezdu do šesté zatáčky jsem dělal přesně to samé co po celý víkend, a auto najednou divoce ustřelilo. Se stabilitou se potýkáme celou sezonu, protože vůz je velmi nepředvídatelný. Musíme to prozkoumat podrobněji. Divné na tom je, jak se auto chovalo svéhlavě. Stalo se to zničehonic, a to mě docela vylekalo. Vzápětí jsem se zahrabal do kačírku a už jsem s tím nemohl nic dělat.

 

Lance Stroll musí sportovní komisaře požádat o povolení startovat v závodě