Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sirotkinovi scházela větší rychlost

Sirotkinovi scházela větší rychlost

Williams: Nechtěná nová zkušenost

Williams musel proti kvalifikaci udělat nutné změny, aby mohl jezdce bezpečně poslat do velké ceny. Porušil tím předpisy, takže jeho vozy startovaly z uličky před boxy. Kvůli tomu tým ani nemohl pomýšlet na výrazný úspěch.

Návrat ke starší verzi aerodynamiky se osvědčil alespoň v tom směru, že byly monoposty ovladatelnější a nehrozil malér jako v kvalifikaci. Lance Stroll se po penalizaci Gaslyho ještě posunul o místo vzhůru, ale přesto nemohl být spokojený.

Start obou vozů z boxů byla pro celý tým nová zkušenost, kterou by však nechtěl opakovat. Oba jezdci měli potom velké štěstí, když jim při výjezdu z boxové uličky zkřížil cestu neovladatelný monopost Sergia Péreze.

Na startu to bylo pěkně těsné, což platí obzvlášť pro Sergeje, který byl při startu z depa přede mnou. Byla to jiná zkušenost! Řekl bych, že jsem měl smůlu a závod pro nás mohl dopadnout daleko lépe, protože jsem zajel přezout v 31. kole a hned v tom dalším vyjel na dráhu zpomalovací vůz. Na první sadě jsem měl dobrou fázi. Proto je škoda, že jsem na trati nevydržel ještě jedno kolo. Přezouváním během zpomalení závodu bych získal trochu času. Třeba bych se potom i dočkal bodů. To je každopádně v motoristickém sportu otázka štěstí a náhody. Ostatním to klaplo, kdežto na nás dnes zbyla úloha uzavírat závodní pole. Na konci už jsem měl několik aut na dohled, a to bylo dobré,“ svěřil se Lance Stroll (12. místo). 

Lance Stroll měl před zastávkou na trati vydržet o kolo déle 

Sergej Sirotkin (14. místo) k tomu dodal: „Závod byl velmi namáhavý. První polovina nevypadala špatně. Myslím, že jsme s pneumatikami z kvalifikace nakládali hospodárně. Sice nám scházela vyšší rychlost, ale aspoň jsme měli všechno pod kontrolou. Potom jsme přezouvali dost pozdě v naději na dobrý druhý úsek závodu. Ten byl kratší a rychlejší, ale pak nás docela často zdržovaly modré praporky, a pokud jde o stav pneumatik, dost nám to komplikoval zpomalovací vůz. Nakonec jsem jezdil na tvrdých gumách, zatímco všichni kolem mě měli výhodu měkčí a teplejší směsi. Když takhle jezdíte vzadu až do cíle, není co závidět. Sečteno a podtrženo, velké zklamání.

Sergej Sirotkin si postěžoval, že autu chyběla větší rychlost