Ricciardo o vlásek před Hamiltonem
VC Německa – 1. trénink
Do VC Německa nejlépe vstoupil Ricciardo. V úvodním tréninku na Hockenheimringu porazil o čtyři tisíciny sekundy Hamiltona.
Do kokpitů usedli také dva hostující piloti. Force India dala místo Ocona znovu šanci Latifimu, zatímco Giovinazzi nahradil u Sauberu Ericssona.
Sotva se rozsvítila zelená, vyrazila hned plná desítka nedočkavců na trať, aby si odkroutila instalační kola. Byl mezi nimi i Vettel, jedoucí s pozměněným zadním křídlem, krytem motoru a výfukem. Räikkönen naopak nastoupil s původními díly. Také Renault představil přepracované přední křídlo.
Hodně aktivní byl zpočátku zejména Verstappen, který také zaznamenal na středních pneumatikách základní čas 1:15,334. Vzápětí ho vylepšil na 1:15,055. Ani po patnácti minutách však v pořadí k němu nepřibyl nikdo další. Mercedesy a mclareny dokonce ještě ani nevyjely.
Gasly hlásil problém s řízením, které táhlo doprava. Bylo mu doporučeno pracovat s brzdami.
Teprve po půlhodině se na dráze objevily stříbrné šípy, zatímco Alonso nadále setrvával v nečinnosti. Räikkönen probrzdil před Mercedes tribunou, situaci ale s přehledem zvládl. Giovinazzimu při výjezdu z boxů ulétla zřejmě špatně připevněná část krytu motoru. Naštěstí nikoho nezasáhla.
Postupně se zrychlovalo. Ricciardo se dostal na 1:14,622, za něj se seřadili Vettel, Bottas a Hamilton. Dlužno však dodat, že provizorní lídr měl obutou ultraměkkou směs, zatímco jeho konkurenti měkkou. Navzdory tomu se Hamilton dokázal zlepšit na 1:14,181.
Vešlo ve známost, že kvůli výměně některých komponent se Ricciardo posune na roštu minimálně o deset míst zpátky.
V polovině seance, kdy se vracela úvodní sada gum zpět lidem od Pirelli, měl Hamilton na Vettela na srovnatelných pneumatikách k dobru více jak šest desetin sekundy. Po kratší přestávce se pokračovalo. Bottas na ultrasoftech zdolal hranici 1:14 (1:13,903). Pro nejměkčí variantu se rozhodl také Verstappen a blýskl se výkonem 1:13,714. Na špici vydržel ovšem pouze do okamžiku, kdy se do toho opřel Hamilton – 1:13,529. Vettel se na softech zařadil na třetí příčku.
Problémy postihly Renault. Na Sainzově voze mechanici odstraňovali díru v chladicím systému, zatímco Hülkenberg se projel, naštěstí bez následků, po trávníku.
Ricciardovi vyšlo na čerstvých ultraměkkých pneumatikách parádní kolo a posunul se za Hamiltona. Red bully se tak držely na druhé a třetí příčce. Australanovi to však nestačilo a při dalším pokusu Hamiltona překonal, byť o pouhé čtyři tisíciny sekundy.
Zajímavé je, že Ferrari po celý trénink nesáhlo po ultraměkkých gumách. Za silnou šestku se znovu zařadily oba vozy týmu Haas.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,525 | 22 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:13,529 | + 0.004 | 29 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,714 | + 0.189 | 34 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:13,796 | + 0.271 | 23 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:13,903 | + 0.378 | 30 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:14,267 | + 0.742 | 24 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:14,691 | + 1.166 | 29 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:14,853 | + 1.328 | 28 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:15,097 | + 1.572 | 25 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:15,282 | + 1.757 | 32 |
11. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:15,415 | + 1.890 | 29 |
12. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:15,544 | + 2.019 | 13 |
13. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:15,629 | + 2.104 | 32 |
14. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:15,769 | + 2.244 | 10 |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:15,864 | + 2.339 | 36 |
16. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:15,876 | + 2.351 | 34 |
17. | Nicholas Latifi | Force India | Mercedes | 1:16,023 | + 2.498 | 27 |
18. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:16,071 | + 2.546 | 32 |
19. | Antonio Giovinazzi | Sauber | Ferrari | 1:16,136 | + 2.611 | 23 |
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:16,149 | + 2.624 | 14 |