Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Formuli 1 chtějí všichni, s výjimkou Němců

Formuli 1 chtějí všichni, s výjimkou Němců

Pomůže vstup další německé automobilky?

Ředitel Formule 1 sám nechápe, proč má kalendář čítající 23 závodů, další zájemci ze všech kontinentů (snad kromě Antarktidy) stojí v řadě za dveřmi, ale po Němcích jako by se zem slehla. Po silných letech za éry Michaela Schumachera, když Německo mělo každoročně dvě velké ceny a plné tribuny Němců bývaly i v belgickém Spa-Francorchamps, zájem o F1 v Německu prudce opadl. A to se stalo zrovna v zemi, která je známá jako ekonomický motor Evropy.

Pro nás je důležité, že se nám daří udržet tradiční dějiště velkých cen,“ řekl Domenicali pro Sport1. „A věřte mi, jsem extrémně rozčarovaný pokaždé, když si vzpomenu, že nemáme Velkou cenu Německa. Bohužel se mi ale prostě z Německa ještě neozval nikdo s reálným zájmem uspořádat závod F1. Doufám, že se to brzy změní. Máme zájemce ze všech koutů světa. Kdybychom chtěli, můžeme být za rok i na třiceti různých okruzích. Velká škoda, že v Německu nikdo nemá zájem.

Domenicali si přitom německé nadšení užíval plnými doušky, když byl za Schumacherovy éry členem týmu Ferrari.

Na ty skvělé časy se nedá zapomenout. Němci jsou nadšenými fanoušky motorsportu, na Nürburgringu a Hockenheimringu byla vždycky fantastická atmosféra. Nevím, co tomu teď chybí. To je i dalším důvodem, proč si chci na začátku letošního roku promluvit s pořadateli a dalšími skupinami v této zemi. Rád budu hrát aktivní roli v návratu F1 do Německa.

Ve starším rozhovoru pro Auto Motor und Sport Domenicali zmínil, že doufá v pomoc Volkswagenu, v případě, že do F1 vstoupí. Už samotné oznámení vstupu prestižní značky jako Porsche může vyvolat zájem, ale mnohem víc by asi pomohlo, kdyby byla značka titulárním sponzorem závodu.

Poplatek je tak vysoký, že o F1 v současnosti ani neuvažujeme. Pokud by existovala cesta, už bychom po ní dávno kráčeli,“ vyjádřil se člen managementu Hockenheimringu.

Předloni se v Německu jelo pouze díky pandemii, takže za málo peněz a s málo diváky. Foto: Renault

Zdroj: Auto Motor und Sport, Sport1, úvodní foto: Mercedes