Verstappen se vydal v Ricciardových stopách
VC Německa – 2. trénink
Na sluncem zalitém Hockenheimringu se znovu prosadil Red Bull Racing. Jen Ricciarda v popředí výsledkové listiny vystřídal Verstappen.
Jako první se na trať vydal Sainz, snažící se dohnat manko z prvního tréninku. Postupně se do práce loudali další, na středních i měkkých pneumatikách. Mercedes, Ferrari a Red Bull si ovšem dávaly na čas.
Z elitního sexteta se nejdříve představil Vettel. Na tvrdé směsi zajel 1:14,700. I na tak málo zalidněné dráze se Magnussen a Alonso málem srazili ve vlásence. Vettel šlápl na plyn a posunul se na 1:13,817. Byl v té chvíli o 98 tisícin sekundy před Räikkönenem na měkké směsi. Třetí příčka patřila Verstappenovi. Mercedesy nadále vyčkávaly.
Teprve po dvaceti minutách vyrazili Bottas (soft) a Hamilton (medium) do boje. Překonali duo Ferrari, oba však trumfnul Verstappen s 1:13,356. Hamiltonovi se ale nedařilo zajet čisté kolo. Nejprve trefil obrubník, potom mu nevyšel nájezd do vlásenky. Ricciardo nebyl spokojený s autem a žádal o úpravu nastavení předního křídla.
Lewis Hamilton ani na druhý pokus nedokázal vyhrát trénink
Simulaci kvalifikace zahájil, už na ultrasoftech, Vettel. Časomíra se zastavila na hodnotě 1:13,310. Předtím nevyslyšený Ricciardo vykroužil před Mercedes tribunou piruetu, bleskově se ale srovnal a uháněl dál. Nevedlo se ani Räikkönenovi, jehož pokus byl plný drobných chyb.
Zato mercedesy udeřily s plnou silou. Hamilton se dostal na dohled k metě 1:13 (1:13,111), Bottas zaostal jen o 79 tisícin sekundy. Nikdo předtím na této konfiguraci okruhu nejel rychleji. Ani to nicméně nevzalo vítr z plachet Verstappenovi, který maximum stlačil o dalších 26 tisícin! Proti předpokladům se tak ukazuje, že rudí býci se zřejmě v týdnu řádně napojili nejmenovaným energetickým nápojem. Zatím totiž hladce stačí oběma hlavním favoritům. Byť Ricciardo vypustil nácvik kvalifikace, která pro něj kvůli penalizaci ztratila význam, a pustil se rovnou do zdolávání dlouhého úseku.
Daniela Ricciarda už kvalifikace příliš nezajímá
Záhy se k němu přidali i ostatní. Oba jezdci Renaultu si při tom stěžovali na nadměrné vibrace. Verstappen byl stažen do boxů poté, co ohlásil problém s motorem, z něhož se slabě kouřilo. Vettelovy ultraměkké gumy se silně přehřály a zpuchýřovatěly, takže je musel vyměnit za střední. Hamiltona ovšem ani po 18 absolvovaných kolech takové trable nepotkaly. Na poslední čtvrthodinu pak přezul na medium, Bottas na softy. Absolutně nejvyšší okamžitou rychlost 338 km/h naměřili Hartleymu, nacházejícímu se však až na 16. místě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,085 | 18 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:13,111 | + 0.026 | 39 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:13,190 | + 0.105 | 39 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:13,310 | + 0.225 | 46 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:13,427 | + 0.342 | 41 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,973 | + 0.888 | 34 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:14,189 | + 1.104 | 36 |
8. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:14,374 | + 1.289 | 41 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:14,496 | + 1.411 | 31 |
10. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:14,508 | + 1.423 | 39 |
11. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:14,552 | + 1.467 | 38 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:14,592 | + 1.507 | 43 |
13. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:14,682 | + 1.597 | 36 |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:14,783 | + 1.698 | 38 |
15. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:14,793 | + 1.708 | 44 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:14,830 | + 1.745 | 45 |
17. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:14,836 | + 1.751 | 38 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:15,269 | + 2.184 | 36 |
19. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:15,408 | + 2.323 | 41 |
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:15,454 | + 2.369 | 34 |