Bez Hamiltona neměl Vettel soupeře
VC Německa – kvalifikace
Nejlepší výchozí pozici do nedělního závodu si vyjel Vettel. Před svými nadšenými krajany na tribunách získal již svoje 55. pole position v kariéře ve F1. Jeho největšího konkurenta Hamiltona zradila technika.
Po totálně zmoklém závěrečném tréninku se počasí umoudřilo. Trať postupně osychala. Těsně před 15. hodinou začalo jemně mžít, brzy ale přestalo.
Jako první se na trati objevil Sirotkin, samozřejmě na ultraměkkých pneumatikách. Ostatní ho v tomto směru napodobili. Mercedes, Ferrari a Red Bull zatím držely svoje jezdce v boxech. Proto se dočasně v čele pořadí usadil Leclerc. Konkurenceschopně však vypadal až Hülkenbergovův výkon 1:13,874. Vandoorne ohlásil problémy s řazením.
V úplně jiné dimenzi se pohyboval Vettel, jenž zaznamenal čas 1:12,765. Prakticky stejně rychlý byl také Räikkönen (1:12,794). Mercedesy Hamiltona a Bottase se před rudými monoposty prozatím musely sklonit. Tempu nestačil ani Verstappen, který se usadil na páté příčce před Hülkenbergem.
Neradostná perspektiva se otevírala před Sainzem, Hartleyem, Strollem, Sirotkinem a Vandoornem, uvízlými na 16. až 20. místě. Zejména od pilota Renaultu se nicméně očekával výraznější posun.
Vepředu se mezitím Räikkönen zlepšil na 1:12,505 a vzdálil se mercedesům už na půl sekundy. Skvělé kolo předvedl Grosjean a vklínil se mezi Bottase a Hamiltona. Pětice odpadlíků měla nakonec trochu nečekanou podobu, protože se mezi nimi ocitl také Ocon. Svoje účinkování uzavřeli rovněž Gasly, Hartley, Stroll a Vandoorne, zatímco Sirotkin se ke své nezměrné radosti probil do další fáze.
Největší šok divákům ale připravil Hamilton, který už po uplynutí časového limitu musel odstavit svoje auto, zřejmě jako důsledek nešetrného přejetí obrubníku v první zatáčce. Tým později oznámil, že šlo o poruchu hydrauliky. Do velké ceny tak obhájce titulu odstartuje až ze 14. pozice.
Do druhé části nastoupilo jen třináct závodníků. Kromě Hamiltona chyběl i Ricciardo, jenž měl už stejně jisté poslední stání na roštu a rozhodl se šetřit obutí. Zbylí kandidáti postupu sáhli po ultraměkkých gumách, až na Verstappena a Alonsa, kteří riskovali měkké.
Hned na úvod se Ericsson projel ve třinácté zatáčce kačírkem a po návratu zaneřádil asfalt. Proto byly v inkriminovaném úseku vyvěšeny žluté praporky. Zanedlouho je vystřídaly červené a ke slovu se dostala úklidová četa. V okamžiku přerušení figurovali na nejvyšších příčkách Bottas, Räikkönen a Vettel.
Kimi Räikkönen znovu dokázal, že ještě nepatří do starého železa
Po osmiminutové přestávce se pokračovalo. Verstappen, který se motal kolem desáté příčky, raději přezul na ultraměkkou směs. Vyplatilo se mu to, protože se zařadil hned za Bottase. Nejvážnějšími favority na třetí startovní řadu se jevily, jak jsme si již v poslední době zvykli, oba haasy. Naopak vypadli Alonso, Ericsson a Sirotkin.
Do finálového rozstřelu se kvalifikovali Bottas, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Grosjean, Hülkenberg, Leclerc, Sainz a Pérez.
Valtteri Bottas podal skvělý výkon, na famózního Vettela ale prostě neměl
Vettel okamžitě zaútočil a časem 1:11,539 hodil soupeřům rukavici. Bottas za ním zaostal o 17 setin sekundy, Räikkönen po chybě ve 12. zatáčce byl prozatím třetí. Verstappen ztrácel více jak osm desetin a zdál být ze hry venku. V rozhodující rundě vymáčkl Bottas ze svého stroje úžasných 1:11,416, jenže ani to nestačilo. Dokonale zkoncentrovaný Vettel zvládl kolo za 1:11,212! Pod 1:12 pronikli také Räikkönen (1:11,547) a Verstappen (1:11,822).
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:12,538 | 1:12,505 | 1:11,212 | 16 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,962 | 1:12,152 | 1:11,416 | 18 |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:12,505 | 1:12,336 | 1:11,547 | 17 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,127 | 1:12,188 | 1:11,822 | 18 |
5. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:13,105 | 1:12,523 | 1:12,200 | 18 |
6. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:12,986 | 1:12,722 | 1:12,544 | 17 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:13,479 | 1:12,946 | 1:12,560 | 17 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:13,324 | 1:13,032 | 1:12,692 | 19 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:13,077 | 1:12,995 | 1:12,717 | 23 |
10. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:13,427 | 1:13,072 | 1:12,774 | 19 |
11. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:13,614 | 1:13,657 | 16 | |
12. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:13,708 | 1:13,702 | 13 | |
13. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:13,562 | 1:13,736 | 17 | |
14. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:13,012 | 8 | ||
15. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,318 | 6 | ||
16. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:13,720 | 10 | ||
17. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:13,749 | 9 | ||
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:14,045 | 8 | ||
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:14,206 | 10 | ||
20. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:14,401 | 10 |