Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bez Hamiltona neměl Vettel soupeře

Bez Hamiltona neměl Vettel soupeře

VC Německa – kvalifikace

Nejlepší výchozí pozici do nedělního závodu si vyjel Vettel. Před svými nadšenými krajany na tribunách získal již svoje 55. pole position v kariéře ve F1. Jeho největšího konkurenta Hamiltona zradila technika.

Po totálně zmoklém závěrečném tréninku se počasí umoudřilo. Trať postupně osychala. Těsně před 15. hodinou začalo jemně mžít, brzy ale přestalo.

Jako první se na trati objevil Sirotkin, samozřejmě na ultraměkkých pneumatikách. Ostatní ho v tomto směru napodobili. Mercedes, Ferrari a Red Bull zatím držely svoje jezdce v boxech. Proto se dočasně v čele pořadí usadil Leclerc. Konkurenceschopně však vypadal až Hülkenbergovův výkon 1:13,874. Vandoorne ohlásil problémy s řazením.

V úplně jiné dimenzi se pohyboval Vettel, jenž zaznamenal čas 1:12,765. Prakticky stejně rychlý byl také Räikkönen (1:12,794). Mercedesy Hamiltona a Bottase se před rudými monoposty prozatím musely sklonit. Tempu nestačil ani Verstappen, který se usadil na páté příčce před Hülkenbergem.

Neradostná perspektiva se otevírala před Sainzem, Hartleyem, Strollem, Sirotkinem a Vandoornem, uvízlými na 16. až 20. místě. Zejména od pilota Renaultu se nicméně očekával výraznější posun.

Vepředu se mezitím Räikkönen zlepšil na 1:12,505 a vzdálil se mercedesům už na půl sekundy. Skvělé kolo předvedl Grosjean a vklínil se mezi Bottase a Hamiltona. Pětice odpadlíků měla nakonec trochu nečekanou podobu, protože se mezi nimi ocitl také Ocon. Svoje účinkování uzavřeli rovněž Gasly, Hartley, Stroll a Vandoorne, zatímco Sirotkin se ke své nezměrné radosti probil do další fáze.

Největší šok divákům ale připravil Hamilton, který už po uplynutí časového limitu musel odstavit svoje auto, zřejmě jako důsledek nešetrného přejetí obrubníku v první zatáčce. Tým později oznámil, že šlo o poruchu hydrauliky. Do velké ceny tak obhájce titulu odstartuje až ze 14. pozice.

Do druhé části nastoupilo jen třináct závodníků. Kromě Hamiltona chyběl i Ricciardo, jenž měl už stejně jisté poslední stání na roštu a rozhodl se šetřit obutí. Zbylí kandidáti postupu sáhli po ultraměkkých gumách, až na Verstappena a Alonsa, kteří riskovali měkké.

Hned na úvod se Ericsson projel ve třinácté zatáčce kačírkem a po návratu zaneřádil asfalt. Proto byly v inkriminovaném úseku vyvěšeny žluté praporky. Zanedlouho je vystřídaly červené a ke slovu se dostala úklidová četa. V okamžiku přerušení figurovali na nejvyšších příčkách Bottas, Räikkönen a Vettel.

Kimi Räikkönen znovu dokázal, že ještě nepatří do starého železa

Po osmiminutové přestávce se pokračovalo. Verstappen, který se motal kolem desáté příčky, raději přezul na ultraměkkou směs. Vyplatilo se mu to, protože se zařadil hned za Bottase. Nejvážnějšími favority na třetí startovní řadu se jevily, jak jsme si již v poslední době zvykli, oba haasy. Naopak vypadli Alonso, Ericsson a Sirotkin.

Do finálového rozstřelu se kvalifikovali Bottas, Verstappen, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Grosjean, Hülkenberg, Leclerc, Sainz a Pérez.

Valtteri Bottas podal skvělý výkon, na famózního Vettela ale prostě neměl

Vettel okamžitě zaútočil a časem 1:11,539 hodil soupeřům rukavici. Bottas za ním zaostal o 17 setin sekundy, Räikkönen po chybě ve 12. zatáčce byl prozatím třetí. Verstappen ztrácel více jak osm desetin a zdál být ze hry venku. V rozhodující rundě vymáčkl Bottas ze svého stroje úžasných 1:11,416, jenže ani to nestačilo. Dokonale zkoncentrovaný Vettel zvládl kolo za 1:11,212! Pod 1:12 pronikli také Räikkönen (1:11,547) a Verstappen (1:11,822).

 

p. jezdec tým motor Q1 Q2 Q3 kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:12,538 1:12,505 1:11,212 16
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:12,962 1:12,152 1:11,416 18
3. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:12,505 1:12,336 1:11,547 17
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:13,127 1:12,188 1:11,822 18
5. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:13,105 1:12,523 1:12,200 18
6. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:12,986 1:12,722 1:12,544 17
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,479 1:12,946 1:12,560 17
8. Carlos Sainz Renault Renault 1:13,324 1:13,032 1:12,692 19
9. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:13,077 1:12,995 1:12,717 23
10. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:13,427 1:13,072 1:12,774 19
11. Fernando Alonso McLaren Renault 1:13,614 1:13,657   16
12. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:13,708 1:13,702   13
13. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:13,562 1:13,736   17
14. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:13,012     8
15. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:13,318     6
16. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:13,720     10
17. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:13,749     9
18. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:14,045     8
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:14,206     10
20. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:14,401     10